x-kom hosting

Wyłączanie się komputera podczas gry, sprzęt spełnia wymagania

vpr
utworzono
utworzono (edytowane)

Mam problem z bardziej wymagającymi grami, takimi jak Far Cry 2, Need for Speed Undercover, GTA IV czy ostatnio PES 2010. Komp po prostu, ni z gruszki, ni z pietruszki, wyłącza się po kilku-kilkunastu minutach gry. Co najgorsze, sytuacja się pogarsza - rok temu Medal of Honor Airborne ukończyłem bez żadnych problemów, teraz pecet wyłącza się tak jak w przypadku poprzednio wymienionych tytułów. Mój sprzęt spełnia wymagania wszystkich tych gier... Oto mój zestaw:

Athlon 64 X2 4800+

Nvidia GeForce 8600 GT

Pamięć: 2x GoodRam 1GB 800 MHz

Płyta Gigabyte GA-M56S-S3

Zasilacz Chieftec 350W

Komp został zakupiony w czerwcu 2008.

Procesor i grafika bardzo się grzeją. O ile w przypadku grafiki to chyba normalne, bo ma chłodzenie pasywne (czy jakoś tak, nie znam się za bardzo, w każdym razie bez wiatraka), to procek dochodzący do 90C mnie bardzo niepokoi :/ Zdziwiło mnie tylko, że o ile temp. karty utrzymuje się chwilę po zamknięciu/ściągnieciu na pasek gry i spada powoli, to temp. proca leci na łeb i w przeciągu kilkudziesięciu sekund wraca do normy :o Zrobiłem zaraz przed napisaniem tego posta krótki test - grałem przez 3-4 minuty w demo PESa 2010 w oknie, obserwując kątem oka Everesta. W ciągu tych 4 minut temperatura rdzenia 1 skoczyła z 43C (nie za dużo?) do 94C, a rdzenia 2 do 89C. Po 20-30 sekundach od wyłączenia gry temperatura wróciła do wyjściowych 43C. Karta graficzna w stanie "spoczynku" (net, itp.) jest nagrzana do temp. 60C, a podczas mojego "testu" skoczyła do 71C i utrzymywała się na tym poziomie, czyli chyba z grafiką wszystko w porządku. Test robiłem z otwartym pudłem (zdjęta jedna ścianka), ale zdążyłem zauważyć, że to czy obudowa jest założona czy nie, nic nie zmienia. Pytanie brzmi: skąd cały problem? Nawala procesor, mam za słabe chłodzenie, czy po prostu czujnik świruje?

Z góry dzięki za pomoc.

Qniooo
komentarz
komentarz