x-kom hosting

napęd CD-RW nie czyta płyt

kristoph
utworzono
utworzono (edytowane)

Witam !

Mam problem z moim napędem CD-RW a więc nie chcę on czytać płyt, w Moim komputerze napęd jest gdy włoży się do niego płyte normalnie sie kręci lecz gdy klikam dwa razy w ikonkę napędu to pokazuje sie biały obraz i folder Mój Komputer się zawiesza. Próbowałem zmienic napęd na podobny lecz trochę inny ale z tej samej firmy i gdy podłączyłem go komputer się nie chciał włączyć pisało Boot for CD czy coś w tym stylu więc podłączyłem stary i teraz komputer się włącza ale dalej nie może odczytywać danych, jedynie się szybko kręci gdy włoże płyte. Jestem laikiem w sprawach komputerowych i proszę o pomoc :(

Aha napęd to ten http://allegro.pl/item656659880_samsung_cd...ka_za_zeta.html Sorry za linka z aukcji

Mag Magik
komentarz
komentarz

To zawieszanie ma miejsce przy każdej płycie, czy opierasz się na jednej?

Jaki masz zasilacz uwzględniając jego markę/model oraz moc?

Też swojego czasu miałem ten model i był wtedy uważany za awaryjny.

Sprawdź ją na początku na innej taśmie ATA, oraz podłącz ją do innego molex'a.

Jeśli napęd jest sam na taśmie podłącz go na jej końcu, a zworkę umieść na MA, by pracował w trybie MAster.

Jeśli na taśmie miałby znajdować się dysk twardy umieść to tak:

|---Dysk [zworka master]

|

|---Napęd [zworka slave]

|

|---złącze na płycie głównej

Zworki regulujesz przy napędach/dyskach PATA, to wizualnie wygląda tak:

http://img171.imageshack.us/img171/8407/cdrombacksh8.jpg

kristoph
komentarz
komentarz

Sluchaj ten obrazek co mi pokazałes to ja mam na środku ten zwój a gdzie powinien no byc ?

Mag Magik
komentarz
komentarz

No tu już zależy jak masz podpięty napęd na taśmie. Sprawdź otwierając obudowę, czy jest on na końcu taśmy podłączony, czy na jej środku. Ewentualnie daj screen z zakładki Configuration w Nero Info Tool (jak tutaj >> http://www.vpx.pl/zdjecie,iii8.html).