x-kom hosting

Radeon HD 3870 X2 zamiana na Radeon 4890 ?

qwerty_ps
utworzono
utworzono

Witam...

Jestem szczęśliwym posiadaczem karty HD 3870 X2. Zastanawiam się nad zmianą na Radeon 4890.

(np. http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=607750232)

Nie znam się aż tak na kartach więc wolę zapytać tutejszych znawców :)

Czy ma to sens ? na dzień dzisiejszy nie trafiła mi się gra która by mi nie działała płynnie na tej karcie - aczkolwiek lubię iść z duchem czasu :P.

O ile mniej więcej [%] 4890 jest wydajniejsza od HD 3970 X2 ?

Jeszcze jeden dylemat HD 3870 X2 ma podwójne GPU a 4890 pojedyncze czy ma to aż takie znaczenie ?? Czy może poczekać na wersję HD 4890 X2 (o ile takowa będzie).

I jeszcze jedno o co chodzi z tym "HD" ?? 4890 nie ma tego w nazwie :P.

Może znacie coś innego godnego polecenia od ATI ??

HD 4870 X2 jest lepsze od 4890 ??

Z góry dzięki za pomocną dłoń ;)

borysek
komentarz
komentarz

twoja karta jest bardzo wydajna i na razie nie warto jej zmieniać, zrób to dopiero wtedy gdy zauważysz że jest niewystarczająca, na razie jak sam wspomniałeś pograsz sobie elegancko we wszystkie tytuły na rynku, do czasu aż przestanie ci starczać wyjdzie sporo nowych kart więc na razie nie śpiesz się z wymianą karty

Gość
komentarz
komentarz (edytowane)

W kwestii wydajności 4870X2 jest lepsze od 4890, jednakże trzeba wziąć pod uwagę dwie rzeczy:

- wsparcie dla CF przez tytuły w jakie się gra

- microstuttering

Obie te cechy dot. i twojego 3870X2.

Jednakże skoro mówisz że karta jest dla ciebie w sam raz i nie masz problemów wydajnościowych, to "pójście z duchem czasu" jest tu zbyteczne.

Za jakiś czas wyjdą jeszcze lepsze karty, potem jeszcze lepsze... dopiero gdy twój X2 przestanie wydalać w grach, można będzie z czystym sumieniem myśleć o zmianie. Przynajmniej wg mnie.

I jeszcze jedno o co chodzi z tym "HD" ?? 4890 nie ma tego w nazwie