Moho utworzono 15 kwietnia 2009 utworzono 15 kwietnia 2009 (edytowane) Witam Mam takie (może głupie) pytanie. Grafika jak w sygnaturce, niby te taktowanie pamięci to 1900 Mhz, jak np gram w GTA 4 (które strasznie laguje swoją drogą jak żadna inna nowa gra) to na monitoringu Riva Tuner maksymalne taktowanie pamięci wynosi 950 Mhz. To normalne czy nie bardzo? Szczerze to dopiero teraz zwróciłem na to uwagę na GTA 4 jak grałem w inne gry bardziej interesowała mnie temperatura i na nią zwracałem głównie uwagę, w każdym razie Crysis, Wiedźmin czy denny Far Cry 2 chodzą na max bez zarzutów. Ale chodzi mi o te taktowanie pamięci. Czego maksymalnie osiąga te 950Mhz? Skoro niby ma te 1900Mhz? Przecież mógłby wycisnąć więcej jak może tym bardziej na tym popieprzonym GTA 4.
Gość komentarz 15 kwietnia 2009 komentarz 15 kwietnia 2009 Karta 4870 Jest Wyposażona w Pamięć GDDR3 , czyli x2 tzn jeśli w Riva Tuner jest napisane 800 MHz efektywne taktowanie to 1600 MHz tak więc w twoim wypadku wszystko się zgadza 950 x2 = 1900 MHz tyle ile powinno być
Moho komentarz 15 kwietnia 2009 Autor komentarz 15 kwietnia 2009 Hm, to w końcu DDR5 czy GDDR3? chyba że to coś innego? ;p
Gość komentarz 15 kwietnia 2009 komentarz 15 kwietnia 2009 HD4870 ma gDDR5 ale to i tak pic na wode fotomontarz
FrogsterPL komentarz 15 kwietnia 2009 komentarz 15 kwietnia 2009 ale to i tak pic na wode fotomontarz tongue.gif Weź Ty najpierw poczytaj co nieco a potem się wypowiadaj, co? :> GDDR5 to bardzo udany standard, w przeciwieństwie do GDDR4. A tak poza tym: jeśli karta ma taktowanie rzeczywiste pamięci równe 800 MHz, to na GDDR5 mnoży się to razy 4, a więc efektywnie mamy 3600 MHz.
Gość komentarz 16 kwietnia 2009 komentarz 16 kwietnia 2009 A tak poza tym: jeśli karta ma taktowanie rzeczywiste pamięci równe 800 MHz, to na GDDR5 mnoży się to razy 4, a więc efektywnie mamy 3600 MHz. No i widac to w grach??
albartos komentarz 16 kwietnia 2009 komentarz 16 kwietnia 2009 No i widac to w grach?? Przecież gry działają więc widać to w grach. Radeony mają znacznie szybsze pamięci, ale węższą magistralę więc wychodzi mniej więcej tak samo. Ale równie dobrze można by dyskryminować nVidie za używanie starszych pamięci i tuszowanie tego magistralą.
FrogsterPL komentarz 16 kwietnia 2009 komentarz 16 kwietnia 2009 Skoro mowa o pamięciach, to trzeba uczciwie powiedzieć, że najważniejsze, by najzwyczajniej w świecie ich PRZEPUSTOWOŚĆ była jak najwyższa. Jak się do niej dojdzie, to już na dobrą sprawę problem natury drugorzędnej - ważne, żeby było "chłodno", wydajnie i nie żarło dużo prądu. Nie da się jednak ukryć, że GDDR5 to przyszłość. Już teraz jest w stanie wyciągnąć efektywne taktowania na poziomie 4 GHz, a na pewno jeszcze to dopracują - jakby nie patrzeć, najstarsze karty z GDDR3 miały ledwo 500 MHz taktowania rzeczywistego (1000 MHz efektywne) - nie jestem pewien, czy do tylu nie udało by się niektórych GDDR2 podkręcić, jeśli byłyby dobrze chłodzone http://www.egielda.com.pl/?str=art&id=4400-55 - polecam lekturę, w sumie początek jest najciekawszy (2 pierwsze wykresy i ich wyjaśnienie)
Machur komentarz 16 kwietnia 2009 komentarz 16 kwietnia 2009 (edytowane) 500 MHz taktowania rzeczywistego (1000 MHz efektywne) - nie jestem pewien, czy do tylu nie udało by się niektórych GDDR2 podkręcić, jeśli byłyby dobrze chłodzone smile.gif nawet bez super chłodzenia;)
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.