x-kom hosting

Jak zmniejszyć temperature procesora ?

Art09
utworzono
utworzono

Tak jak w temacie, jak mógł bym zmniejszyć temperature procesora lub jak wejść do Bios'a bo w tym jestem zielony..? :)

falcon1984
komentarz
komentarz

Przesmarować pastą Zalman STG-1, oczyścić z kurzu, dokupić lepsze chłodzenie, poprawić obieg powietrza w budzie, zwiększyć obroty wentyla na procku

Jaką masz płytę główną ?

Art09
komentarz
komentarz

Asus P5VD2-MX

Jeszcze chciałem napisać że cały czas chodzi mi dosyć szybko wentylator i nie wiem jak go nieco spowolnic, problem pojawił sie od wczoraj.

Wcześniej nie chodził tak szybko

falcon1984
komentarz
komentarz

Spróbuj SpeedFanem:

http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=46358

A do Biosu klawisz Del albo F1-F2 w czasie włączania się kompa

Art09
komentarz
komentarz

Dzięki, napisze potem czy mi sie udało..

Nic nie działa, dalej jest tak samo jak było :( a zrobiłem wszystko co było w wyższym temacie napisane (obroty ok. 2810 RPM)

Tomiak
komentarz
komentarz

A jaka masz temperature procka IDLE, stress?

  • 7 miesięcy później...
steq69
komentarz
komentarz

Mam tą samą płytę główną. Mój problem jest jednak poważniejszy, bo temperatura procesora często przekracza nawet 90 stopni!!!

W CPUCool udało mi się to jakoś zmniejszyć do 85, mimo to jednak wciąż grozi mi pożar(chociaż mam ustawione w BIOSie wyłączanie komputera przy 93).

Niestety, ale musiałem się grzebać bo czyściłem wszystko i czy może to być spowodowane rozkręcaniem zasilacza?

Jeszcze jedno - zdejmowałem wentylator z procesora i niechcący dotknąłem palcem pasty termoprzewodzącej, czyli jest mały jej ubytek. Podczas zakładania wentylatora trochę musiałem się siłować bo są tam 4 "zaczepy" i być może coś mogłem uszkodzić.