dextero utworzono 17 września 2017 utworzono 17 września 2017 Witam Po aktualizacji oprogramowania routera, którą wykonałem ze względu na fakt, iż router często zrywał połączenie WiFi, pojawił się inny problem. Otóż po włączeniu routera muszę odczekać ok. 5 min zanim będę mógł korzystać z internetu. Przed aktualizacją czas ten wynosił poniżej minuty i praktycznie po włączeniu listwy, do której podłączony jest router, odpalałem komputer i po uruchomieniu systemu sieć była już dostępna. Co zwraca moją uwagę, to migający wykrzyknik pojawiający się w panelu konfiguracyjnym routera, który kryje komunikat IP WAN nie jest zewnętrznym adresem IP. Zewnętrzne usługi wykorzystujące adresację IP nie będą działać. Po kliknięciu na sugestię Zmień teraz, przenoszony jestem na poniższy ekran. Zwróciłem się w tej sprawie do dostawcy internetu, gdzie zaznaczyłem również, że od pewnego czasu mam problem z dostępem do routera z zewnątrz pomimo włączenia opcji "Strefa DMZ", co wcześniej nie stanowiło problemu. W odpowiedzi napisano "Trudno mi powiedzieć dlaczego tak się dzieje, może jest jakaś opcja w ustawieniach zaawansowanych odnośnie ustalenia czasu dzierżawy adresu IP przy WAN, trzeba poczytać w sieci czy użytkownicy tego konkretnego routera z tym właśnie oprogramowaniem mają podobny problem. Mamy małe doświadczenie jeżeli chodzi o zastosowanie sprzętu sieciowego Asusa, powiem szczerze nawet nie wiem do kogo się zwrócić o pomoc. [...] Posiada Pan publiczny adres IP 109.196.xx.xxx, gdzie wewnętrzny adres IP w tym przypadku 10.90.1.178 jest natowany 1:1 na publiczny IP: 109.196.xx.xxx, jeżeli chce się Pan dostawać z zewnątrz proszę robić to właśnie na ten adres 109.196.xx.xxx, proszę pamiętać o przekierowaniu portów w zależności jakich usług będzie Pan używał." Nie otrzymałem zatem odpowiedzi na postawiony problem. Czy ktoś z Szanownych Forumowiczów napotkał podobny problem i mógłby podzielić się ze mną sposobem na jego rozwiązanie? Będę wdzięczny za wszelką pomoc w tej sprawie. Pozdrawiam Grzegorz
b3b3b3 komentarz 17 września 2017 komentarz 17 września 2017 Zmień ustawienia "Typ połączenia WAN" na nie wiem dokładnie jak to wygląda w oprogramowaniu ASUSa, ręczny sposób przydzielania IP, wpisz adres ip od dostawcy czyli 109.196.xxx.xxx, oraz w zakładce lan zmień adres tak samo na ten 10.90.1.178, zresetuj i zobacz czy działa, możliwe że ASUS gryzie się z automatycznym przydzielaniem adresu IP przez dostawce i spróbuj ustawić je ręcznie tak jak podałem wyżej.
dextero komentarz 24 września 2017 Autor komentarz 24 września 2017 (edytowane) Problem w tym, że nie wiem jaką wpisać maskę podsieci i bramę domyślną dla takiego adresu, co jest wymagane przy statycznym IP. Dodatkowo pewnie jeszcze trzeba podać DNS serwer, a tego też nie mam. Dostawca takich danych nie podaje ponieważ twierdzi, że poprawnym ustawieniem dla routera jest Dynamiczne IP. Z bieżącej konfiguracji sieci pozyskanej z ipconfig też niewiele mogę wyczytać, a wygląda to tak: Karta Ethernet Połączenie lokalne: Sufiks DNS konkretnego połączenia : Opis. . . . . . . . . . . . . . . : Qualcomm Atheros AR8151 PCI-E Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.20) Adres fizyczny. . . . . . . . . . : 90-2B-34-31-7F-65 DHCP włączone . . . . . . . . . . : Tak Autokonfiguracja włączona . . . . : Tak Adres IPv6 połączenia lokalnego . : fe80::5c8e:c986:e31d:74d9%10(Preferowane) Adres IPv4. . . . . . . . . . . . . : 192.168.1.252(Preferowane) Maska podsieci. . . . . . . . . . : 255.255.255.0 Dzierżawa uzyskana. . . . . . . . : 24 wrzenia 2017 07:24:37 Dzierżawa wygasa. . . . . . . . . : 25 wrzenia 2017 07:26:26 Brama domyślna. . . . . . . . . . : 192.168.1.1 Serwer DHCP . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 Identyfikator IAID DHCPv6 . . . . : 244329268 Identyfikator DUID klienta DHCPv6 : 00-01-00-01-21-05-3E-B6-90-2B-34-31-7F-65 Serwery DNS . . . . . . . . . . . : 192.168.1.1 NetBIOS przez Tcpip . . . . . . . : Włączony Edytowane 24 września 2017 przez dextero
MasterYoghourt komentarz 24 września 2017 komentarz 24 września 2017 W żadnym wypadku nie zmieniaj na statyczne IP. Masz mieć automatyczne IP. To, że router informuje cię że nie posiadasz publicznego IP na interfejsie WAN nie ma żadnego znaczenia. Informatyk odpowiedział ci, że twój adres prywatny jest NATowany na publiczny jeden do jednego. Czemu nie możesz zalogować się z zewnątrz na router ? Sprawdź czy router ma włączone blokowanie logowania z interfejsu WAN. Za pewne gdzieś w opcjach zabezpieczeń, zaawansowane, itp.
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.