x-kom hosting

Windows 10 - co najmniej raz dziennie pojawia się BS - Kernel Power 41

Kazah7
utworzono
utworzono (edytowane)

Dzień dobry,

Raz dziennie, zaraz po włączeniu komputera, pojawia się niebieski ekran i sprzęt się resetuje. Jeżeli komputer jest włączony, ale nieużywany, to bsod pojawia się później albo wcale.

Komputer jest złożony przeze mnie. W skrócie:

 

Karta główna - asus p9x79 deluxe,

procesor - i7 3930k + nałożona świeża pasta. Temperatury w normie.

48GB RAM - ComputerBay DDR3

Firepro w5000 + najnowsze sterowniki

PSU - Silentium Vero M1 600 W - wymieniony, kilka dni temu miałem OCZ 750 W

Chłodzenie - Corsair 100i

+ dwa dyski SSD

 

- windows 10 po aktualizacjach, postawiony kilka dni temu na czysto. 

- ram sprawdzony MemTestem - 4 passy - bez błędów.

- Prime95 przez godzinę lub dwie - bez zarzutu, chyba że włączam test zaraz z rana, pierwszy raz, to wtedy pojawia się powyższy bsod.

- komputer nie jest podkręcony.

- bios aktualny

 

Dołączam zrzuty ekranu z event viewer + analiza minidumps w WhoCrashed + sam plik.

Proszę o pomoc, bo wysiadam już, tak jak mój sprzęt ; )..

event 1.jpg

event 2.jpg

minidumps.jpg

091617-14312-01.dmp

Edytowane przez Kazah7
mało info.

Youki
komentarz
komentarz
4 godziny temu, Kazah7 napisał:

zaraz po włączeniu komputera

Pokaż co masz w autostarcie. Menedżer zadań, zakładka uruchamianie.

Sprawdź jak to wygląda po wykonaniu czystego rozruchu -->https://support.microsoft.com/pl-pl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows  i zostawieniu go na dłuższą chwile.

Mój debugger się "skraszował", a nie mam teraz opcji by go przeinstalować. ;)

 

Jak możesz to sam zrób analize, ale tym programem --> https://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=526733

Jak używać, w zasadzie musisz tylko pamiętać o symbolach https://www.tenforums.com/tutorials/2082-install-configure-windbg-bsod-analysis.html

Kazah7
komentarz
komentarz (edytowane)

Dzięki za rady. Po wykonaniu czystego rozruchu - ten sam problem. Jeżeli chodzi o menedżer zadań, nic tam specjalnie nie ma - dołączam zdjęcia. Analiza programem WinDbk wskazuje na CI.dll - tak jak w WhoCrashed + pozostaje jeszcze ntoskrnl.exe

 

FOLLOWUP_IP:
CI!mod_exp_x64_2048+d2
GetContextState failed, 0x8007001E
GetContextState failed, 0x8007001E
GetContextState failed, 0x8007001E
fffff800`c8f4aaa2 488b4c2448      mov     rcx,qword ptr [rsp+48h]

FAULT_INSTR_CODE:  244c8b48

SYMBOL_STACK_INDEX:  1

SYMBOL_NAME:  CI!mod_exp_x64_2048+d2

FOLLOWUP_NAME:  MachineOwner

MODULE_NAME: CI

IMAGE_NAME:  CI.dll

DEBUG_FLR_IMAGE_TIMESTAMP:  57c1e861

IMAGE_VERSION:  10.0.15063.251

STACK_COMMAND:  .cxr 0xffffcd002d96bf40 ; kb

BUCKET_ID_FUNC_OFFSET:  d2

FAILURE_BUCKET_ID:  0x3B_VRF_CI!mod_exp_x64_2048

BUCKET_ID:  0x3B_VRF_CI!mod_exp_x64_2048

PRIMARY_PROBLEM_CLASS:  0x3B_VRF_CI!mod_exp_x64_2048

TARGET_TIME:  2017-09-16T09:00:56.000Z

OSBUILD:  15063

OSSERVICEPACK:  608

SERVICEPACK_NUMBER: 0

OS_REVISION: 0

SUITE_MASK:  272

PRODUCT_TYPE:  1

OSPLATFORM_TYPE:  x64

OSNAME:  Windows 10

OSEDITION:  Windows 10 WinNt TerminalServer SingleUserTS

OS_LOCALE:  

USER_LCID:  0

OSBUILD_TIMESTAMP:  2017-09-05 06:09:34

BUILDDATESTAMP_STR:  160101.0800

BUILDLAB_STR:  WinBuild

BUILDOSVER_STR:  10.0.15063.608

ANALYSIS_SESSION_ELAPSED_TIME:  f30

ANALYSIS_SOURCE:  KM

FAILURE_ID_HASH_STRING:  km:0x3b_vrf_ci!mod_exp_x64_2048

FAILURE_ID_HASH:  {e9156877-e91f-91fc-1a15-41620cb91a5d}

Followup:     MachineOwner

 

 

Później jednak mam mnóstwo powiadomień, że coś "failed" - dołączam zdjęcie.

windbk.jpg

autostart.jpg

Zresztą - wrzucę całość

analiza.rtf

Kolejne informacje wyciągnięte z WinDbg, zaraz po crashu. Używałem w tym czasie programu do obróbki RawTherapee. Sam proces jest jednak mniej istotny, bo problem występuje ogólnie przy korzystaniu z komputera. Proszę o radę co dalej mogę zrobić.

 

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

DEFAULT_BUCKET_ID:  WIN8_DRIVER_FAULT

PROCESS_NAME: rawtherapee.exe

MODULE_NAME: nt

IMAGE_NAME:  memory_corruption

Edytowane przez Kazah7
Youki
komentarz
komentarz
Dnia 16.09.2017 o 12:45, Kazah7 napisał:

+ dwa dyski SSD

Wcześniej system na tym samym SSD miałeś?

Z jakiego korzystasz programu antyvira?

Kazah7
komentarz
komentarz (edytowane)

Tak, wcześniej miałem na tym samym SSD. Problem w tym, że komp wyłącza się w ten sposób od kiedy pamiętam. Po prostu nigdy go nie zrobiłem. Korzystam z Antivira microsoftu, wbudowanego w Windows 10. Dołączam kolejne analizy - cały czas problem z ntoskrnl.exe.

Oprócz tego wczoraj zaryzykowałem i po raz pierwszy sciągnąłem dwa programy do sterów. Slim drivers w sumie nie wykazał mi nic i driver booster, który pokazał mi, że mam 70 przestarzałych sterowników. Zrobiłem uaktualnienie, system chodzi (nie lepiej, nie gorzej) ale problem dalej występuje. W dalszej kolejności był downgrade biosu - i to też nie pomogło więc znowu załadowałem ostatnią wersję.

Korci mnie, żeby system zainstalować na innym ssd.. Jest sens?

Crash dump anal;ysis.jpg

Edytowane przez Kazah7
Youki
komentarz
komentarz
Godzinę temu, Kazah7 napisał:

Jest sens?

Profilaktyznie nie zaszkodzi.

  • 1 miesiąc później...
Kazah7
komentarz
komentarz

Wymieniłem GPU dzisiaj (GTX1070) problem jednak istnieje dalej. Cholerstwo. 

Youki
komentarz
komentarz

Wrzuć dwa ostatnie pliki z folderu Minidump.

 

Kazah7
komentarz
komentarz

Zanim wrzucę, mały update: komputer przestał się wyłączać, kiedy ograniczyłem mu ram. Mam teraz 16GB i nie ma problemu, porobię na sprzęcie jakiś czas i zobaczę czy problem nie wraca. Jeżeli nie wróci - spróbuję dołożyć. W tej sytuacji, jak rozumiem, są możliwe dwie opcje - albo wadliwy ram (chociaż sprawdziłem go memtestem), albo sloty ramu płyty głównej wadliwe. Ewentualnie kurz?..

Youki
komentarz
komentarz

Kurz raczej niekoniecznie, zresztą przedmuchaj profilaktycznie :V

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.