x-kom hosting

GTA 5 malutkie przycinki, poza tym płynne 60fps

Zivtam
utworzono
utworzono

Witam, grając w GTA5 co jakiś czas pojawiają się ścinki trwające zazwyczaj mniej niż sekundę, wydaje mi się, że głównie przy szybkim pokonywaniu odległości. Mam również wrażenie, że o ile w pierwszych kilku minutach po włączeniu gry jest idealnie (ciągłe 60FPS z Vsyncem, może z wyjątkiem wjeżdżania w roślinność), to po kilku/kilkunastu minutach zaczynają się właśnie te ścinki, czasami jest ich więcej, czasem mniej. Ustawienia mam dosyć wysokie, tekstury oprócz trawy na maksa, jakieśtam filtrowania na 2x, skalowanie rysowania ma minimalne, w zaawansowanych wszystko wyłączone. 
PC: pro3 p67, i5 2500K @4.5GHz, Gigabyte GTX 1060 6GB Windforce, RAM 8GB DDR3 1600MHz, dysk Seagate 1TB 3,5" SATAIII, 7200RPM, 64MB cache. Dopiero co ulepszyłem PCta o procesor i grafę, dlatego RAM, dysk itp są przestarzałe, bo nowego zestawu na razie nie planuję.
Czy to możliwe, że po prostu nie wystarcza RAMu na tekstury w wysokiej rozdzielczości i ścina, gdy się ładują?
A może kwestia dysku, który nie nadąża?
Jak to sprawdzić?

Eikichi
komentarz
komentarz (edytowane)

Może być kwestia dysku, gta 5 zajmuje jakieś 50 GB to jest trochę do przetwarzania. Oczywiście nie wszystko jest zaczytywane na raz.

Miałem podobnie z NFS 2015, ścinanie że nie dało się grać. Przeinstalowałem na dysk SSD i wszystko śmiga aż miło.

Jeżeli dysk jest starszy i ma dużo zajętego miejsca, możesz sprawdzić czy GTA nie ma pofragmentowanych plików - defragmentacja powinna pomóc trochę.

Edytowane przez Eikichi
kuba90
komentarz
komentarz

Wszystkie stery aktualne? Jak temperatury karty i procesora? Jeśli wszystko jest w normie obstawiałbym dysk twardy. 

Zivtam
komentarz
komentarz (edytowane)

Sterowniki aktualne, ponad pół godziny grania, CPU doszedł tylko do 56 stopni (kręcić niestety dalej raczej nie mogę, bo mam już ~1.33V w stresie), GPU 72 stopnie. Pożyczyłem od innego komputera 2 kostki RAMu (2x2gb) Patriot 1333MHz CL9 i, co dało mi 12GB, ściny zniknęły, zatem winowajcą był RAM. Podczas gry użycie ramu oscylowało w granicy 7 - 8.3GB (Pagefile doszło do 10.8GB - nie wiem, czy to istotne, nie znam się na tyle).


Pożyczony RAM muszę zwrócić, zatem pytanie, jaki dokupić? Mam 2x4GB, dokładniej takie: HyperX 4GB 1600MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM.
Budżet aktualnie mam słaby, więc raczej chciałbym kupić 1 kostkę 4GB. Wystarczy, że taktowanie i CL będzie się zgadzał?
Dużo zmienia fakt, że mam już trochę przestarzałe taktowanie? Robiłoby w grach znaczącą różnicę, jakbym posiadał np 2400MHz?

Mam jeszcze jedną sprawę. Przy szybkich przejazdach przez mapę i dużym zagęszczeniu samochodów/przechodniów użycie CPU jest na poziomie 95-100% (w w kilku miejscach dochodziło nawet do 100%, a fpsy spadły do 50 kilku). Użycie GPU praktycznie nigdy nie urosło powyżej 90%, a przez większość czasu wynosiło około 70-80%. Czy to znaczy, że w niektórych grach w niektórych sytuacjach leciwy procek będzie mi po prostu trochę ograniczał potencjał grafy? Zmienianie ustawień grafiki powoduje praktycznie tylko zmniejszenie użycia GPU, nie CPU, czyli nic już z tym nie mogę zrobić? A może każdy w miarę optymalny zestaw CPU+GPU w takich sytuacjach tak się właśnie zachowuje? Nigdy takich rzeczy nie testowałem w grach, po prostu mam paranoję, że ograniczam GPU, mimo naczytania się, że takie zestawienie jest jak najbardziej OK.
 

Edytowane przez Zivtam
Zivtam
komentarz
komentarz

Mógłbym prosić o odpowiedź? Bo chciałbym jak najszybciej zamówić kostkę RAMu, a nie jestem pewien jaki dokładnie musi być, żeby nie marnować pieniędzy i jednocześnie nie spowolnić reszty kości.

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.