x-kom hosting

Intel Core I5 760 i więcej ramu

Kussat
utworzono
utworzono

Witam,
mam Procesor Intel Core i5-760 2.8 GHz i aktualnie 8gb ddr3 ramu po dwie kostki 4gb. Czy jest możliwość włożenia jednej kostki 8gb ram i zostawienia 4gb w drugim socketcie? Rozmawiałem z pracownikami sklepów komputerów to jedni mówili mi, że mogę pchać tyle ramu ile chce do mojego komputera a inni mówili, że dla mojego procesora to max 8gb więcej nie da rady dać tam więcej niż dwie kostki 4gb. Chciałbym mieć przynajmniej na ten czas 12gb ramu łącznie, czy jest to możliwe na moim procesorze?
Jestem laikiem w tych sprawach więc proszę o wyrozumiałość, dziękuje

ghuluzmc
komentarz
komentarz
Godzinę temu, Kussat napisał:

Witam,
mam Procesor Intel Core i5-760 2.8 GHz i aktualnie 8gb ddr3 ramu po dwie kostki 4gb. Czy jest możliwość włożenia jednej kostki 8gb ram i zostawienia 4gb w drugim socketcie? Rozmawiałem z pracownikami sklepów komputerów to jedni mówili mi, że mogę pchać tyle ramu ile chce do mojego komputera a inni mówili, że dla mojego procesora to max 8gb więcej nie da rady dać tam więcej niż dwie kostki 4gb. Chciałbym mieć przynajmniej na ten czas 12gb ramu łącznie, czy jest to możliwe na moim procesorze?
Jestem laikiem w tych sprawach więc proszę o wyrozumiałość, dziękuje

Jest to oczywiście możliwe, Ci goście co mówili, że dla Twojego procesora max 8gb ramu są w błędzie. :D Możesz podać jeszcze model płyty głównej, zobaczymy ile obsłuży

Kussat
komentarz
komentarz

Producent systemu: Gigabyte Technology Co. Ltd.
Model systemu: H55M-S2
Jak patrze w specyfikacje jest tam napisane " 2 złącza 1.5V DIMM DDR3 obsługujące do 8 GB pamięci ". Czy właśnie o to chodzi, że już nie mogę więcej niż 8gb ramu dodać?

Youki
komentarz
komentarz
9 godzin temu, Kussat napisał:

Czy jest możliwość włożenia jednej kostki 8gb ram i zostawienia 4gb w drugim socketcie?

Nie.

Problemem nie jest procesor, a chipset płyty głównej, który nie obsługuje kostek o pojemności 1x8GB.

Kussat
komentarz