x-kom hosting

Awaria prądu - jak zachować internet? Agregat?

Fenn25
utworzono
utworzono

Cześć, uczestniczę w  projektowaniu biura i dostałam pytanie o to, jak można uchronić się przed odcięciem internetu w przypadku awarii prądu w budynku/na osiedlu. Czy wystarczy, że podepniemy router do agregatu?

 

Pewnie to jest dość głupie pytanie, ale jestem laikiem w temacie i przydałaby mi się szybka pomoc. :)

FrogsterPL
komentarz
komentarz

Kwestia jest taka, czy oni przewidują regularne awarie prądu, ponadto jak długie.

 

Agregatu osobiście w budynku biurowym raczej nie widzę, w końcu to pracuje na zasadzie silnika spalinowego. Ja coś takiego kiedyś zamawiałem na potrzeby biura taty, ale to było podczas powodzi w 2010 roku, kiedy prądu nie było przez dłuższy okres, a był potrzebny.

 

Jeśli mowa o podtrzymywaniu zasilania typowego komputera, stosuje się na ogół tak zwane UPSy, czyli zasilacze awaryjne. W uproszczeniu, są to akumulatory podłączane do sieci, a do nich podłącza się komputer. W razie awarii prądu praca komputera jest podtrzymywana przez jakiś czas (zależnie od modelu UPSa) dzięki energii zgromadzonej w akumulatorze. Wydaje mi się, że router też spokojnie można by do takiego UPSa podpiąć, choć powiem wprost, że na tego typu sprzęcie się nie znam i nie jestem w stanie pomóc w 100% - raczej nakierować, czym warto by było się zainteresować i poczytać.

 

Dodatkowo, trzeba by było wiedzieć, czy im chodzi o zasilanie tylko pojedynczych urządzeń, czy np. podtrzymywanie zasilania w całym budynku. Jeśli to drugie, to wtedy już chyba tylko agregaty.

Fenn25
komentarz
komentarz

Dziękuję bardzo za fachową odpowiedź!

 

Raczej chodzi o podtrzymanie pojedynczych urządzeń - pracy komputerów, których będzie 4-5 na początku, aby nie utracić niezapisanych zmian, a nie zasilania całego budynku. Na pewno przekażę info o tych UPSach do wzięcia pod uwagę.