x-kom hosting

Intel i5 7600k + ASROCK Z270 PRO 4 podkręcanie

Barti123
utworzono
utworzono

Witam serdecznie.Przyznaje się jestem kompletnie zielony w temacie podkręcania. Posiadam taki sprzęt:

Płyta Asrock Z270Pro4

-Grafika Radeon RX 470 8 GB

-procesor Intel Core i5 7600k 

-RAM 16 GB 2400 MHz

Dowiedziałem się że spokojnie mogę podkręcić troszkę tego intela ale nie wiem jak się do tego zabrać.

-Czy robić to w jakiś sposób w biosie czy programem, ponieważ do płyty był dołączony program A-Tuning w którym rzekomo mogę dokonać jakiś zmian w zakładce O-Tweaker ale boje się coś zepsuć nie znając się. 

-Czy podkręcanie realnie zwiększy wydajność i FPSy np w grach pójdą w górę?

-Czy warto instalować taki program jak PARK Control? oraz uruchamiać komputer na 3 rdzeniach?

slivero
komentarz
komentarz

Jakim chłodzeniem dysponujesz ?

Barti123
komentarz
komentarz

SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024

Youki
komentarz
komentarz

Lichy cooler do OC.

KRęcisz przez UEFI.

 

Barti123
komentarz
komentarz

Czyli niewiele będę w stanie zdziałać? Nawet gdyby ustawić jego maksymalne obroty?

Youki
komentarz
komentarz

Zależy od sztuki procesora, jaki glut się udał oraz na jakim napięciu przykładowo uzyskasz taktownie 4.5 GHz.

Barti123
komentarz
komentarz

Dodam że ma odblokowany mnożnik a od czego powinienem zacząć?

Youki
komentarz
komentarz

Daj napięcie 1.275V, mnożnik na 43 i sprawdź czy się uruchomi. Jak się uruchomi to testuj stabilność oraz temperatury.

Barti123
komentarz
komentarz

Spróbuje. Dziękuje za radę bo narazie FPSy nie powalają w grach np wiedzmin 3 dziki gon 40-45 fpsów GTA 5 50-60 a MAFIA III to prawdziwa porażka bo około 25 :o 

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie