x-kom hosting

monitor AH IPS przez DVI ?

leeway
utworzono
utworzono (edytowane)

Witam serdecznie.

 

Zakupiłem w zeszłym tygodniu monitor AOC I2481FXH (https://pcmonitors.info/reviews/aoc-i2481fxh/). Podpiąłem go dzisiaj, w pewien niekonwencjonalny sposób. Jako że monitor posiada dwa złącza HDMI i jedno (haha) VGA, a w moim GTX 950 mam już zajęty port HDMI przez TV, tak pozostałe opcje jakie mam do wyboru to DVI-D, DVI-I oraz DisplayPort. Wybrałem więc z racji "sygnału cyfrowego" (jestem laikiem w tym temacie, zgooglowałem i po prostu kupiłem) przejściówkę DVI-HDMI i wpiąłem ją do karty, a przez nią, kablem HDMI do monitora. Zrobiłem dodatkowy research na temat kabli i główne różnice jakie się regularnie przewijają to: maksymalna rozdzielczość, częstotliwość odświeżania, przesył danych/audio i najważniejsza (dla mnie) szerokość barwy kolorów oraz ich odwzorowanie.

 

Monitor kupiłem pod pracę z grafiką i zdjęciami. (Tak, wiem, czemu nie EIZO czy NEC czy DELL czy Samsung czy... etc. Czemu ? Budżet. Czemu ? Ta sama specyfikacja i matryca co NEC za 1100 zł)

 

Stąd moje pytanie, głównie do fachowców czy też osób z doświadczeniem. Czy popełniłem błąd wykorzystując do tego przejściówkę DVI-HDMI zamiast DisplayPort-HDMI ? Czy uzyskałbym lepsze rezultaty oraz wykorzystał bardziej/w pełni funkcjonalność jak i możliwości mojego nowego monitora ? Bardzo proszę o pomoc.

 

PS: Pytanie dodatkowe, w lewym górnym rogu na czarnej ramie matrycy bodajże, widnieje mała dziwna kropka, widoczna tylko pod światło. Drażni mnie to, lecz tylko wtedy, gdy zwrócę na to uwagę, bo akurat zauważę. Reklamować go z tego powodu ? Prosić o nowy ? (zdjęcie: http://bit.ly/2u6SFFv)

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez leeway

Youki
komentarz
komentarz
9 godzin temu, leeway napisał:

Czy uzyskałbym lepsze rezultaty oraz wykorzystał bardziej/w pełni funkcjonalność jak i możliwości mojego nowego monitora ?

Nie.