x-kom hosting

Jak zmienić partycję rozruchową???

człowiekkomputera
utworzono
utworzono

Zakupiłem dysk SSD oraz sklonowałem partycję systemową ze starego dysku HDD. Teraz pytanie jak zmienić partycję rozruchową? Próbowałem bawić się biosem ale to na nic. Proszę o pomoc.

wojtas29
komentarz
komentarz

Problem w tym, że nie masz MBR.

Jeżeli zrobisz to z cmd to o ile dobrze pamiętam stracisz dane, ale jeżeli wciąż masz oryginalny dysk to mniejsza o to

odpalasz komputer z bootującej płyty/poendrive instalatora i wybierasz naprawę

potem z palca w konsoli:

1. Back up or move all volumes on the basic GUID partition table (GPT) disk you want to convert into a master boot record (MBR) disk.

2. If the disk contains any partitions or volumes, right-click any volumes on the disk and then click Delete Volume.

3. Right-click the GPT disk that you want to change into an MBR disk, and then click Convert to MBR disk.

To change a GUID partition table disk into a master boot record disk using command line

1. Back up or move all volumes on the basic GUID partition table (GPT) disk you want to convert into a master boot record (MBR) disk.

2. Open an elevated command prompt and type diskpart. If the disk does not contain any partitions or volumes, skip to step 6.

3. At the DISKPART prompt (right-click Command Prompt, and then click Run as Administrator), type list disk. Make note of the disk number you want to delete.

4. At the DISKPART prompt, type select disk <disknumber>.

5. At the DISKPART prompt, type clean.

ImportantImportant
    Running the clean command will delete all partitions or volumes on the disk.

6. At the DISKPART prompt, type convert mbr

A na koniec kopiujesz na ssd dane z hdd

trochę czasochłonna metoda

Możesz też zrobić jeszcze jednego klona dysku systemowego, tym razem zaznacz, żeby dołączyć MBR

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

• Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.