x-kom hosting

Router Tplink WR841N słaba jakość wifi i rozłączanie

qrczaksmp
utworzono
utworzono

Witam

 

Mam router TPlink WR841N, wiem że to raczej niższa półka jeśli chodzi o routery ale podstawowe standardy powinien spełniać.

 

WIFI często się rozłącza, dodatkowo siła sygnału jest kiepska, w innym pokoju 6m od routera połączenie jest fatalne.

 

Wrzucam screen z InSIDDer, trochę tych sieci jest w pobliżu.

Jak polecacie ustawić router aby jak najlepiej działał?

Obsługuje tylko pasmo 2,4ghz

 

Jeśli potrzeba innych screenów to napiszcie jakich.

 

Dzięki i pozdrawiam:

 

 

router1.png

router2.png

router3.png

MasterYoghourt
komentarz
komentarz (edytowane)

-41dBm dla Kuri to świetna siła sygnału, nie powinno być żadnych problemów.

 

BTW, spójrz, że sieci wifi o mocnym sygnale (zielony kolor) pracują u ciebie na kanałach 1 i 7. Z tego poradnika wynika http://www.dipol.com.pl/poradnik_instalatora_wlan_bib86.htm, że kanały 1 i 7 zajmują sporo pasma pomiędzy 2400 a 2484 MHz. Najlepiej będzie jeśli zmienisz kanał swojej sieci wifi na 12 albo 13, by pasmo twojej sieci nie pokrywało się z tymi silnymi.

 

Jednak i tak uważam, że problem leży gdzie indziej. Windows 10 lubi psocić z kartami sieciowymi, zainstaluj nowsze sterowniki a jak te zawiodą, to zainstaluj starsze.

Edytowane przez MasterYoghourt
  • Dobra wypowiedź 1
qrczaksmp
komentarz
komentarz

Ok, zamienię kanał na 13 i zobaczymy co się będzie działo. dzięki

  • 2 miesiące później...
qrczaksmp
komentarz
komentarz

Witam

Odświeżam temat, niestety po czasie znów pojawił się problem z rozłączaniem WIFI. zamieszczam zrzut z inssider, wydaje mi się że zmieniło się rozmieszczenie sieci...

ustawiłem kanał z 13 na 7 ale nie mam już pojęcia, który jest optymalny... 

Wifi rozłącza za laptopie jak i na smartfonach...

Z tego co widzę wszystkie sieci pracuja na paśmie 2,5ghz, czy zakup routera z opcją pasma 5ghz pomoze rozwiazac ten problem?

 

2017-07-18.png

MasterYoghourt
komentarz
komentarz

Spróbuj kanał 6 albo 13. Zakup routera w pasmie 5GHz pomoże tylko, jeśli twoje urządzenia także pracują w tym pasmie. Uważam, że mimo wszystko przy sile sygnału -60 nie powinno cię rozłączać. Postaw laptop metr od routera i zobacz czy wtedy cię wyrzuci z sieci. Jeśli tak, to router może być uszkodzony.

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.