johnrambo90 utworzono 19 kwietnia 2017 utworzono 19 kwietnia 2017 Około 3 miesięcy temu, zmieniłem dotychczasowego dostawcę internetu stacjonarnego. Wcześniej, przez około 2 lata korzystałem z usług firmy TOYA. Zmieniłem swój dotychczasowy pakiet na reklamowaną przez firmę Orange ofertę światłowód 100 Mb/s. Po około tygodniu korzystania z internetu Orange zauważyłem, że połączenie jest przerywane na kilka do kilkudziesięciu sekund, co kilka minut. Jest to doskonale widoczne chociażby podczas korzystania z serwisu YouTube, kiedy to oglądane filmy po prostu zacinają się. Dla przykładu: włączam film w jakości automatycznej 1080p (domyślnie), a po około minucie filmu, następuję zacięcie buforowania i film zatrzymuje się. Po około 20 sekundach film ponownie rusza, natomiast jakość zmniejsza się automatycznie do 240p. Zjawisko występuje zarówno podczas korzystania z internetu na tablecie i laptopie (WiFi), a jak i na komputerze stacjonarnym (kabel). Zgłaszałem problem dwukrotnie u operatora. Raz otrzymałem odpowiedź- ,,DNSy na sztywno proszę ustawić, do widzenia.". Za drugim razem, został wysłany do mojego domu monter/informatyk i stwierdził, że wszystko jest w porządku, sesję trwają tyle ile powinny, nic się nie dzieję. Powiedział, ze ustawianie DNSów na sztywno jest złym pomysłem. Zresetował on router do ustawień fabrycznych, sprawdził Speed Test. Jednak problem wciąż występuję. Kilka dni temu, ponownie postanowiłem zawiadomić o problemie, jednak Pani przez telefon powiedziała, że wszytko u nich jest dobrze i problem nie leży po ich stronie. Poinformowała, że mogę wezwać montera, ale zostanę obciążony kosztami nieuzasadnionego wezwania. Poinformowała także, że raz dziennie router może gubić pakiety, co jest spowodowane otwieraniem nowej sesji. Jestem zdezorientowany, gdyż nie znam się, aż tak głęboko na komputerach, ażeby dokładnie zdiagnozować swój problem. Speed Test wskazuje, że internet ma właściwą prędkość. Na Funboxie 2.0 nie zapala się czerwona dioda, która mogłaby wskazywać na zerwanie połączenia. Natomiast program PingPlotter 5 wskazuje, że problem występuję. Czy takie wskazania PingPlotter'a mogą wskazywać na problem dostawcy internetu ? Czy mogą one być podstawą do złożenia pisemnej, listownej reklamacji ?
politolog komentarz 19 kwietnia 2017 komentarz 19 kwietnia 2017 Teraz, johnrambo90 napisał: Czy mogą one być podstawą do złożenia pisemnej, listownej reklamacji ? Trochę za mało . Ile masz urządzeń podłączonych do tego Funboxa ? Bezprzewodowo czy na kablu ? Wrzuć statystyki SNR oraz tłumienia z Funboxa tutaj .
MasterYoghourt komentarz 20 kwietnia 2017 komentarz 20 kwietnia 2017 Czemu korzystasz z IPv6 ? Wyłącz je w ustawieniach karty i włącz IPv4 z automatycznymi ustawieniami.
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.