x-kom hosting

problem z uruchomieniem Lenovo Y580

rickyy
utworzono
utworzono (edytowane)

Witam serdecznie  :)  i bardzo proszę o pomoc

 

Laptop Lenovo Y580 w pewnym momencie, przy normalnej pracy wyłączył się a a przy ponownym uruchamianiu się Windows 10 wyskoczył napis 

"Check cable connection"
"no bootable device--insert boot disk and press any key"

i nie mogę go w żaden sposób uruchomić


Bardzo proszę o pomoc .

Edytowane przez rickyy

Youki
komentarz
komentarz

Wejdź do BIOS i sprawdź czy dysk twardy jest wykrywany, jeśli nie jest to sprawdzić czy w innym PC też nie jest wykrywany. Jeśli nie jest, trzeba kupić nowy.

rickyy
komentarz
komentarz (edytowane)

Ok. Sprawdzałem. Dysk nie był wykrywany.

 

Jednak dziś rano uruchomiłem laptop normalnie (choć włączał się bardzo długo). Wcześniej uruchamiał się jakiś program diagnostyczny ale system nie naprawił błędów.

 

Co mam posprawdzać?

 

2 godziny później - znowu to samo - laptop nagle wyłączył się i nie chce się ponownie uruchomić - nie widzi dysku

Edytowane przez rickyy
Youki
komentarz
komentarz

Sprawdź czy tak sam wykrywa w innym laptopie/PC urządzeniu. Jak tak samo to do utylizacji, ewentualnie zrobić sobie lustro, zegar z samego talerza i nabyć nowy dysk

rickyy
komentarz
komentarz
1 hour ago, Youki said:

Sprawdź czy tak sam wykrywa w innym laptopie/PC urządzeniu. Jak tak samo to do utylizacji, ewentualnie zrobić sobie lustro, zegar z samego talerza i nabyć nowy dysk

 

Jak mam sprawdzić - to jest dysk w laptopie. 

 

Raz działa a raz nie - czy może to być wina systemu?

Youki
komentarz
komentarz

Co nie zmienia faktu, że można go tak samo podłączyć pod normalny komputer.

Nie, to nie wina systemu, bo system nawet się nie uruchamia, nie ten moment.

 

To wina dysku. 

rickyy
komentarz
komentarz

a co może  być przyczyną tego, że raz chodzi normalnie o potem system go nie widzi ?

 

Jeżeli będę musiał kupić nowy dysk to co polecacie?

Youki
komentarz
komentarz

A ile masz do wydania na dysk oraz ile przestrzeni na dane potrzebujesz?

rickyy
komentarz
komentarz

przestrzeń to tak 500 - 750 

 

a kasa to chyba do 300 zł - nie orientuje się w cenach

rickyy
komentarz
komentarz

pasuje do Lenovo y580

Youki
komentarz
komentarz

Każdy dysk w formacie 2.5 cala będzie pasować :)

rickyy
komentarz
komentarz

a co zrobić jak na zepsutym dysku mam orginalny windows 10 (fabrycznie był wgrany windows 7 a potem darmowo aktualizowałem do 10-ki) i nie posiadam kopi tego systemu ?

Youki
komentarz
komentarz

 Jeśli wykonywałeś aktualizację to po niej system aktywował się za pomocą uprawnień cyfrowych, czyli nie powinno być żadnych problemów z ponownym zainstalowaniem systemu.

Pobierasz instalkę ze strony MS'a do Windows 10, instalujesz system, w momencie poproszenia o klucz dajesz pomiń a po podłączeniu do internetu po chwili system sam się powinien aktywować. 

rickyy
komentarz
komentarz

a klucz z naklejki na laptopie będę gdzieś wpisywał ?

bemol911
komentarz
komentarz

Nie będziesz musiał. 

rickyy
komentarz
komentarz

Wyjąłem dysk z laptopa i włożyłem go z powrotem. 

 

Przez jakiś czas działał normalnie. Potem wyskoczył taki komunikat 

 

(ten komunikat wyskakiwał również wcześniej a potem system się ponownie uruchamiał)

 

20170331_055817.jpg

Ktoś może wie co to może oznaczać?

Ktoś może wie co to może oznaczać?

rickyy
komentarz
komentarz

Rozebrałem laptop. Wyczyściłem styki (na obudowie i na tasmie służącej do wyciągania dysku było coś lepiącego się) i na razie chodzi dobrze. 

 

Odpaliłem program hd tune i nie wykazało żadnych bad sectorów ( szybkie sprawdzenie ). Poniżej screen z benchmark 

HDTune_Benchmark_Hitachi_HTS547575A9E.png

czy wszystko jest dobrze i co mogę jeszcze sprawdzić ?

 

Ok. Po 3 godz. w miare normalnej pracy (troche byl zmulony) znowu nie widzi dysku - czy moze to byc wina niekoniecznie dysku

Zastanawia mnie to, ze bios raz go wykrywa a raz nie. Wykrywany jest gdy laptop odpocznie sobie jakieś kilkanaście minut.

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.