Taylorka utworzono 16 lutego 2017 utworzono 16 lutego 2017 Od około czterech dni mam problemy z laptopem Dell. Nie kesten w stanie podać z pamięci konkretnego jego modelu, ale mogę dodać tą informację w godzinach przedpołudniowych. Wracając do problemu: na sam początek, przy próbie włączenia jakiegokolwiek folderu, menu start czy programu Windows Media Player komputer strasznie się ciął i wyskakiwał komunikat: Program Eksplorator Windows przestał działać (czy coś w ten deseń. System -> Windows 7 Ultimate). Brat wgrał ponownie system, lecz inną jego wersję. Professional bodajże. Komputer po zainstalowaniu nowego systemu działał bez zarzutu, dopóki nie doszło do jego wyłączenia i włączenia ponownie. Wyskakiwał komunikat, już nie pamiętam nawet jaki, ale po sprawdzeniu w internecie okazało się, że Bios nie czyya dysku, opcja ta była odznaczona i należało to poprawić. Tak też zrobiliśmy i komputer włączył się. Po jego wyłączeniu podobna sytuacja, lecz tym razem inny komunikat. Nie wiem jak, nie dociekałam, brat wgrał ponownie Windows 7 Ultimate. Działało - do momentu wyłączenia komputera. Po jego ponownym właczeniu wyświetla się komunikat. Ten na załączonym zdjęciu. Czy ktoś jest w stanie powiedzieć mi, na czym polega problem i jak to naprawić?
amso komentarz 16 lutego 2017 komentarz 16 lutego 2017 Wygląa to na Dell d620 lub d630 ale zdjęcie jest słabej jakości i nie do końca widać, a to niestety nie pozwala dokładnie pomóc. Sprzęt już starszy bo to c2d ale moższe spróbować metody poniżej. Podał ją kiedyś człowiek z Della na jednym z forum i działa na kilku laptopach: Remove all PCI cards, except video card. Then remove the motherboard battery and press/hold the power button on the tower for ~30 sec. Reinstall the battery (right-side-up!) and see if it boots with only mouse, monitor and keyboard attached. If the problem persists, then your video card may have failed... NOTE: Always power off, unplug, and press/hold the power button on the tower for ~15 sec before opening the case.
Taylorka komentarz 16 lutego 2017 Autor komentarz 16 lutego 2017 Dziękuję za pomoc! Jak tylko będę miała dostęp do komputera, wypróbuję z bratem ten sposób. Rozumiem, że jeśli to nie zadziała, karta graficzna jest do wymiany? Ps. Rzeczywiście, Dell Latitude d620. Istna blondynka - mieć zdjęcie i nie zauważyć wybaczcie moje nierozgarnięcie.
amso komentarz 16 lutego 2017 komentarz 16 lutego 2017 No tutaj to grafiki się raczej nie da wymienić bo d620 nie wychodził jak dobrze pamiętam z dodatkowa grafiką tylko ze zintegrowaną wtedy więc cała płyta do głowna do wymiany, a to cały laptop. Zupełnie się nie opłaca bo obecnie Dell d620/d630 to koszt w granicach 300-400 zł więcej za serwis zapłacisz.
Taylorka komentarz 16 lutego 2017 Autor komentarz 16 lutego 2017 Awesome! :/ Cóż... Nie przejęłabym się tak, gdyby nie fakt, iż to nie mój laptop... No dobrze. Dziękuję w takim razie za pomoc. Jestem ogromnie wdzięczna, zwłaszcza, że ze mnie ciemna masa w tych tematach :/ Jeszcze raz dziękuję. Pozdrawiam.
amso komentarz 16 lutego 2017 komentarz 16 lutego 2017 To ogólnie na kartę mi nie wygląda. Jak chcesz to jak się pojawia znaczek Dell wciśnij F10 i potem wybierze diagnostykę może coś wykryje.
Taylorka komentarz 16 lutego 2017 Autor komentarz 16 lutego 2017 Dobrze. Zrobię tak i odezwę się tutaj, jakie rezulataty przyniósł tamten sposób i diagnostyka.
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.