tolcz utworzono 11 stycznia 2017 utworzono 11 stycznia 2017 Witam, kupiłem 2-3msc temu laptopa Lenovo V310-15ISK w xkomie. Sprzęt miał dołożony RAM przez xkom, posiada go 6GB, natomiast ja włożyłem dysk SSD Samsunga 250GB. System Win 10 64bit EDU. System stoi na ssd. Opis problemu: Laptop zacina się w różnych sytuacjach (dzieje się to rzadko). Zacina się i nie da się nic zrobić, poruszyć kursorem, czy nawet wyłączyć Num Locka (dioda nie gaśnie/nie zapala się). Pomaga jedynie wyłączenie przyciskiem (czasami nie działa to za raz). Raz zacięciu towarzyszy ciche buczenie (jakby z okolic HDD), a innym razem jest totalna cisza. Dodam od razu, że skan dysku HDD przez HD Tune nie wykazał żadnego problemu (był to wolny skan), parametry dysku były określone jako OK.
Youki komentarz 11 stycznia 2017 komentarz 11 stycznia 2017 To masz SSD i do tego osobno HDD, tak? Profilaktycznie przetestuj pamięci RAM za pomocą programu memtest86+
tolcz komentarz 12 stycznia 2017 Autor komentarz 12 stycznia 2017 Tak, mam HDD fabryczny i SSD na M2 dokupiony - Samsung 250GB M.2 2280 SSD 850 EVO. Jak tylko będę miał dostęp do laptopa do zrobię testy RAM, co wstawić z tych testów? Dodam, że badałem też temperatury - są niższe niż na moim starszym laptopie.
anioł2009 komentarz 12 stycznia 2017 komentarz 12 stycznia 2017 (edytowane) Generalnie kwalifikuje sie do reklamacji... Sam niczego nie naprawisz bo jest na gwarancji. Skoro nawet num locka dioda nie reaguje na przycisk to jest to cos powazniejszego niz zwis systemu. Sprawdz jeszcze jaka masz wersje biosu i czy lenovo nie udostępnia nowszej wersji, być moze aktualizacja biosu by pomogla. Jesli nie to reklamuj i uzbroj sie w duzo cierpliwosci. Edytowane 12 stycznia 2017 przez anioł2009
tolcz komentarz 12 stycznia 2017 Autor komentarz 12 stycznia 2017 (edytowane) Memtest wrzuciłem instalatorem na pendriva, ale niestety wybierając usb jako bootowanie włącza się i tak Windows. Więc może to coś z BIOSem? Wersja BIOSu: 0ZCN26WW Ale ciekawostka jaką znalazłem. W pierwszym poście pomyliłem się. Komputer posiada 12GB RAM, ale wchodząc we właściwości w Mój komputer jest napisane: Zainstalowana pamieć (RAM): 12GB (dostępne: 2,24GB). System jest 64bit, wersja EDU. Może to tutaj jest problem? EDIT: Po zmianie bootowania z usb na ssd znowu jest 11,7GB dostępne. Ta mała ilość była mimo, że pendrive nie był podpięty, był tylko jako 1 w bootwaniu. EDIT2: Dodaję plik z dziennika zdarzeń: 1188 zdarzeń od 26 listopada (od nowości). bledy.txt Edytowane 12 stycznia 2017 przez tolcz plik
tolcz komentarz 14 stycznia 2017 Autor komentarz 14 stycznia 2017 Jakieś rady? Czy jednak gwarancja? Jeśli gwarancja to jak taki problem opisać? Tym bardziej, że chcę wysłać do serwisu z pominięciem xkomu, bo będzie to szybsze rozwiązanie, dodatkowo jak opisać, że dodałem dysk SSD, a xkom RAMu.
anioł2009 komentarz 15 stycznia 2017 komentarz 15 stycznia 2017 Napisz to samo co napisałeś w pierwszym poście "opis problemu..." Napisz ze dysk ssd jest Twój a xkom dodał ramu. Powodzenia xD
Bartek39 komentarz 27 stycznia 2017 komentarz 27 stycznia 2017 Witam mam identyczny problem w laptopie V310... lecz nie mam dysku SSD i zamiast 6 GB mam 4 GB ramu Jestem ciekawy jak sprawa się potoczy w serwisie gwarancyjnym
Prosaid komentarz 28 stycznia 2017 komentarz 28 stycznia 2017 Uderzaj do Lenovo na support, będzie najszybciej.
Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!
Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.