x-kom hosting

Zacinanie laptopa - Lenovo V310-15ISK

tolcz
utworzono
utworzono

Witam, kupiłem 2-3msc temu laptopa Lenovo V310-15ISK w xkomie. Sprzęt miał dołożony RAM przez xkom, posiada go 6GB, natomiast ja włożyłem dysk SSD Samsunga 250GB. System Win 10 64bit EDU. System stoi na ssd.

 

Opis problemu:

Laptop zacina się w różnych sytuacjach (dzieje się to rzadko). Zacina się i nie da się nic zrobić, poruszyć kursorem, czy nawet wyłączyć Num Locka (dioda nie gaśnie/nie zapala się). Pomaga jedynie wyłączenie przyciskiem (czasami nie działa to za raz).

Raz zacięciu towarzyszy ciche buczenie (jakby z okolic HDD), a innym razem jest totalna cisza.

 

Dodam od razu, że skan dysku HDD przez HD Tune nie wykazał żadnego problemu (był to wolny skan), parametry dysku były określone jako OK.

Youki
komentarz
komentarz

To masz SSD i do tego osobno HDD, tak?

Profilaktycznie przetestuj pamięci RAM za pomocą programu memtest86+

tolcz
komentarz
komentarz

Tak, mam HDD fabryczny i SSD na M2 dokupiony - Samsung 250GB M.2 2280 SSD 850 EVO.

Jak tylko będę miał dostęp do laptopa do zrobię testy RAM, co wstawić z tych testów?

 

Dodam, że badałem też temperatury - są niższe niż na moim starszym laptopie.

anioł2009
komentarz
komentarz (edytowane)

Generalnie kwalifikuje sie do reklamacji... Sam niczego nie naprawisz bo jest na gwarancji. Skoro nawet num locka dioda nie reaguje na przycisk to jest to cos powazniejszego niz zwis systemu. Sprawdz jeszcze jaka masz wersje biosu i czy lenovo nie udostępnia nowszej wersji, być moze aktualizacja biosu by pomogla. Jesli nie to reklamuj i uzbroj sie w duzo cierpliwosci.

Edytowane przez anioł2009
tolcz
komentarz
komentarz (edytowane)

Memtest wrzuciłem instalatorem na pendriva, ale niestety wybierając usb jako bootowanie włącza się i tak Windows. Więc może to coś z BIOSem?

Wersja BIOSu: 0ZCN26WW

 

Ale ciekawostka jaką znalazłem. W pierwszym poście pomyliłem się. Komputer posiada 12GB RAM, ale wchodząc we właściwości w Mój komputer jest napisane: Zainstalowana pamieć (RAM): 12GB (dostępne: 2,24GB). System jest 64bit, wersja EDU. Może to tutaj jest problem?

 

EDIT:

Po zmianie bootowania z usb na ssd znowu jest 11,7GB dostępne. Ta mała ilość była mimo, że pendrive nie był podpięty, był tylko jako 1 w bootwaniu.

 

EDIT2:

Dodaję plik z dziennika zdarzeń: 1188 zdarzeń od 26 listopada (od nowości).

bledy.txt

Edytowane przez tolcz
plik
tolcz
komentarz
komentarz

Jakieś rady? Czy jednak gwarancja? Jeśli gwarancja to jak taki problem opisać? Tym bardziej, że chcę wysłać do serwisu z pominięciem xkomu, bo będzie to szybsze rozwiązanie, dodatkowo jak opisać, że dodałem dysk SSD, a xkom RAMu.

anioł2009
komentarz
komentarz

Napisz to samo co napisałeś w pierwszym poście "opis problemu..."

Napisz ze dysk ssd jest Twój a xkom dodał ramu.

Powodzenia xD

  • 2 tygodnie później...
Bartek39
komentarz
komentarz

Witam mam identyczny problem w laptopie V310... lecz nie mam dysku SSD i zamiast 6 GB mam 4 GB ramu :) Jestem ciekawy jak sprawa się potoczy w serwisie gwarancyjnym

Prosaid
komentarz
komentarz

Uderzaj do Lenovo na support, będzie najszybciej.

Wciąż szukasz rozwiązania problemu? Napisz teraz na forum!

Możesz zadać pytanie bez konieczności rejestracji - wystarczy, że wypełnisz formularz.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego świadczenia usług i wygody użytkowników. Warunki przechowywania i dostępu do plików cookies możesz zmienić w ustawieniach przeglądarki.