x-kom hosting

I5 4670 + Z87M-D3H + Hyper Savage 2x 8gb Kilka pytań...

Thiago83
utworzono
utworzono

Witam,

Dostałem w prezencie pamięc Ram. Dokładny model to HyperX 2x8GB DDR3-1866 Dual Chanel Kit Non-ECC CL9 XMP Savage Series HX318C9SRK2/16. Poprzednio miałem takie same kości, ale 2x4GB 1600.
Po włożeniu nowych kości zacząłem bardziej zgłębiać temat pamieci Ram ( nie znam się za bardzo na kompie ) i mam kilka pytań. 

Najważniejsze z nich dotyczy programu CPU-Z i wartości przy NB Frequency. Czy parametry widoczne na fotce są prawidłowe? Czasem skaczą mi tam wartości, ale przeważnie jest taka jak na fotce.

Drugie pytanie dotyczy mojego procesora. Mam i5 4670. Wyczytałem, ze z nim najlepiej kombatybilne są Ram 1333 oraz 1600 mhz. Czy to prawda? Czy jeśli obecnie mam Ramy 1886 mhz to czy ta prędkość jest wykorzystywana i czy w ogóle jest bezpieczna dla procesora? 
Udało mi się też podkrecić te ramy do 2000mhz CL9 i 2133 CL11. Które z tych podkręceń jest szybsze?

Moja płyta głowna to Gigabyte Z87M-D3H


Za wszelkie odpowiedzi będę bardzo wdzięczny smile.gif
Pozdrawiam.

Youki
komentarz
komentarz

Czy jeśli obecnie mam Ramy 1886 mhz to czy ta prędkość jest wykorzystywana i czy w ogóle jest bezpieczna dla procesora? 

Tak

 

Jak działają na 2133 MHz CL11 stabilnie to tak zostaw

  • Dobra wypowiedź 1
Thiago83
komentarz
komentarz

Dziękuję za odpowiedź. Zmieniłem na 2133 MHz i wygląda na to, ze wszystko jest ok. 

 

Martwi mnie jednak kwestia poruszona w moim pierwszym poście dotycząca NB Frequency. Jak zmieniłem parametry Ram to w pierwszym odczycie z CPU-Z parametry tam wynosiły: 3799.1 MHz, a po chwili spadły do 799.8 MHz. Czy to są normalne wartości?

 

Youki
komentarz
komentarz

A na 1866 MHz też masz takie skoki czy nie ? 

  • Dobra wypowiedź 1
Thiago83
komentarz
komentarz (edytowane)

Tak. Co ciekawe w pierwszym poście jest fotka z cpu-z gdzie Ram jest ustawiony na 1866MHz, NB Frequency ma taką wartość jak przy ustawieniu na 2133 MHz czyli 799.8 MHz.