x-kom hosting

Dysk umiera czy programy kłamią?

Landox
utworzono
utworzono (edytowane)

Nie będę się rozpisywał, bo nie znam się na S.M.A.R.T. Ostatnio dysk sprawdzałem dwa miesiące temu i wszystko było ok. Mam się szykować na zakup drugiego dysku żeby przerzucić pliki na czas RMA? :/

Nie zauważyłem spadku wydajności ani jakichś poważnych odgłosów z obudowy. 

 

Screeny z kilku programów, aby zobrazować moją niepewność:

 

azCv3rG.png

 

DtrCL41.png

 

DqBEqDX.png

 

Dru1rfT.png

Edytowane przez Landox

539
komentarz
komentarz (edytowane)

Być może będzie to dla Ciebie przydatne:

 

http://pl.wikipedia.org/wiki/S.M.A.R.T._(informatyka)

 

Nie podejmuje się oceny stanu Twojego dysku. Poczekaj na interpretacje przez użytkowników mających doświadczenie w analizie wyników.

Edytowane przez 539
Landox
komentarz
komentarz

 

Możesz wrzucić screeny z HD Tune, :)

 

Chyba pisałeś jak edytowałem post. W każdym razie ostatni screen to kawałek smarta z HD Tune. :P

539
komentarz
komentarz (edytowane)

Widzę, dziękuję. Musisz poczekać na speców od dysków;) 

 Możesz jeszcze profilaktycznie dla własnej informacji zrobić skan powierzchni dysku w HD Tune. 

Zakładka Error Scan -pełne skanowanie. Oczywiście profilaktycznie  zgraj w pierwszej kolejności swoje cenne dane z tego dysku.

Myślę ,że niebawem sprawa się wyjaśni, tym niemniej  troska o ważne dane nie zaszkodzi.

Edytowane przez 539
Wrrrr12321
komentarz
komentarz

Pobierz Victoria 4.47 i tam sprawdź S.M.A.R.T., podaj tu screen z tego programu z zakładki SMART, dla pewnosci możesz przeskanować dysk w zakładce Tests.

hixmen
komentarz
komentarz

Nie widzę potrzeby sprawdzania smart w Victorii ponieważ użyte inne programy wykazują te same wartości przy tych samych parametrach.