x-kom hosting

Jak sprawdzić ile max mój komputer obsługuje ramu?

Przejdź do rekomendowanej odpowiedzi Autor: sebosca ,
sebosca
utworzono
utworzono

Witam mam pytanie posiadam 4gb ramu w systemie pisze, że mam zainstalowane 4GB ale dostępne 3,25GB i to mnie intryguje czemu tak jest i czy jest możliwość zwiększenia tego ograniczenia tak by było wykorzystywane pełne 4gb ramu.

Czytałem coś, że to zależy od płyty głównej ile udźwignie ramu niestety nie znam się na tym za bardzo mogę podać jedynie model mojej płyty głównej : Foxconn G31MX Serries .

 

Natomiast w informacjach o systemie pisze, że mam pamięć fizyczną 1.71GB, proszę o to zdjęcie:

 

Więc pytanie jak sprawdzić ile max mój komputer a raczej płyta główna udźwignie ramu oraz czy da się jakoś zwiększyć tą dostępność ramu?

2z5isdi.jpg

Lord_Farkuap
komentarz
komentarz

To nie wina płyty głównej. Masz zapewne 32 bitowy system, który dźwiga max 3,25gb ramu. Po zainstalowaniu 64 bitowego systemu będziesz miał 4Gb ramu. Ja miałem akurat kiedyś rzadki przypadek, że moje pamięci się gryzły dlatego czytało 3.25 z 5GB. Ale u cb jest problem bitów.

sebosca
komentarz
komentarz

Ok tylko, że mam 64 bitowy masz to nawet na zdjęciu potwierdzone Typ systemu x64-based PC specjalnie zmieniłem z 32 na 64 bitowy, bo 32 by mi obsługiwał tylko max bodajże 2gb a 64 powinien więcej niestety pisze, że dostępne tylko jest 64 bit mogę jeszcze dać jedynie zdjęcie wydajności z menedżera zadań.

Sadysta
komentarz
komentarz

Masz kartę zintegrowaną ? jeśli tak to ona Ci zżera tą pamięć.

sebosca
komentarz
komentarz

Gdzie mogę to sprawdzić czy mam zintegrowaną?

cinomatic
komentarz
komentarz

ZRób zdjęcie środka to będziemy wiedzili :P

sebosca
komentarz
komentarz

Ok to już rozkręcam porobię zdjęcia i wstawie mam zdjęcie zrobić ogólnie środkowi kompa czy tylko płycie głównej?

Sadysta
komentarz
komentarz

Zrób fotki kompa po otwarciu - tak aby było widać całą płytę główną.

Sadysta
komentarz
komentarz