Skocz do zawartości

ForumPC.pl używa plików cookies, by ułatwić korzystanie z serwisu internetowego. Więcej informacji na ten temat znajdziesz w polityce prywatności.    Akceptuję używanie plików cookies



Zdjęcie

Rezygnacja z zakupionego towaru


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   HQ19

HQ19
  • Użytkownik
  • 1764 postów
128
Dobry

Napisano 13 grudzień 2012 - 17:29

Wiecie czy mogę zrezygnować z zakupionego towaru, jeśli termin wysyłki jest przesuwany już kolejny raz? Znajomy dokonał zakupu komputera w morele.net, i już drugi raz przesuwają termin wysyłki i w dodatku zażądali dopłaty 50 zł za dostarczenie przesyłki z piątku na sobotę. Uważam, że jest to niepoważne ze strony sklepu, gdyż to oni przesuwają ciągle termin wysyłki.
  • 0




#2 OFFLINE   Igorrodz

Igorrodz
  • Użytkownik
  • 17656 postów
2670
Znakomity
  • Miejscowość:Cieszyn
Poradniki

Napisano 13 grudzień 2012 - 20:16

Zawsze możesz zrezygnować z zakupu dokonanego za pośrednictwem internetu w ciągu 10 dni od otrzymania towaru - i to bez podania przyczyny. Zatem jeśli w ten sposób umowa została zawarta to wystarczy zatelefonować do sklepu i powiedzieć, że będzie się korzystało i tak z tego ustawowego uprawnienia i łatwiej dla wszystkich (mniej kłopotów) będzie gdy w ogóle rozwiąże się umowę już teraz a sklep zwróci pieniążki. Jeśli się on na to nie zgodzi pozostaje przyjąć towar a następnie wypełnić odpowiednie oświadczenie (jeśli sklep go nie dołączy to termin przesówa się bodajże do trzech miesięcy) i odesłać im paczkę z powrotem - tu jedynie straci się 2x koszty przesyłki oraz czas bo sklep może zwlekać (utrudniać sprawę) ze zwrotem kwoty zapłaconej.

Można ew. poradzić się w tej kwestii (za darmo) Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta w starostwie na terenie powiatu, w którym się mieszka (znaczy: w którym mieszka klient - kupujący).
  • 0

#3 OFFLINE   HQ19

HQ19
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1764 postów
128
Dobry

Napisano 13 grudzień 2012 - 20:40

Igor, ale chodzi o to, że towar miał być wysłany bodajże 2 dni temu i ciągle jest przesuwany ten termin. W dodatku sklep zażądał dopłaty 50 zł za to, że paczka będzie z piątku na sobotę co jest chore według mnie, bo to klient może chcieć taką opcję, a nie sklep narzuca to klientowi.
  • 0

#4 Guest_dam111111_*

Guest_dam111111_*
  • Gość

Napisano 13 grudzień 2012 - 20:58

Zapłacił czy pobranie?
  • 0

#5 OFFLINE   HQ19

HQ19
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1764 postów
128
Dobry

Napisano 13 grudzień 2012 - 21:13

Pobranie oczywiście
  • 0

#6 Guest_dam111111_*

Guest_dam111111_*
  • Gość

Napisano 13 grudzień 2012 - 21:16

To chyba domyślasz się...
  • 0

#7 OFFLINE   HQ19

HQ19
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1764 postów
128
Dobry

Napisano 13 grudzień 2012 - 21:21

Tak domyślam się o co ci chodzi. Mimo wszystko chcę wiedzieć jak to jest.
  • 0

#8 Guest_dam111111_*

Guest_dam111111_*
  • Gość

Napisano 13 grudzień 2012 - 21:23

A czemu nie chce odebrać?
  • 0

#9 OFFLINE   HQ19

HQ19
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1764 postów
128
Dobry

Napisano 13 grudzień 2012 - 22:14

Bo komputer jest mu potrzebny do niedzieli i nie będzie czekał na kolejne zmiany terminów. Jak podają datę to niech się z niej wywiążą
  • 0

#10 OFFLINE   Igorrodz

Igorrodz
  • Użytkownik
  • 17656 postów
2670
Znakomity
  • Miejscowość:Cieszyn
Poradniki

Napisano 13 grudzień 2012 - 22:28

Jak podają datę to niech się z niej wywiążą

Owszem racja - lecz w jaki sposób ich przymusisz do wydania towaru w tym terminie? Zawsze mogą napisać, że problemy z terminową wysyłką związane są z brakiem dostępności towaru w hurtowni czy u producenta... Jak im udowodnisz, że jest inaczej?

BTW- zawsze można zmienić sklep na inny, mało ich jest w PL? ;)
  • 0

#11 OFFLINE   HQ19

HQ19
  • Autor tematu
  • Użytkownik
  • 1764 postów
128
Dobry

Napisano 14 grudzień 2012 - 09:46

Ja u nich nie kupuję nic i nie zamierzam. Temat można w takim razie zamknąć:)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych

Przekaż 1% podatku na rzecz OPP | Twój Sony Ericsson | tanie domeny w PROGRESO

Zawartość każdej wiadomości wyraża poglądy i opinie jego autora, a nie administratorów czy moderatorów (poza wiadomościami pisanymi przez nich)