HQ19

Rezygnacja z zakupionego towaru

Rekomendowane odpowiedzi

Wiecie czy mogę zrezygnować z zakupionego towaru, jeśli termin wysyłki jest przesuwany już kolejny raz? Znajomy dokonał zakupu komputera w morele.net, i już drugi raz przesuwają termin wysyłki i w dodatku zażądali dopłaty 50 zł za dostarczenie przesyłki z piątku na sobotę. Uważam, że jest to niepoważne ze strony sklepu, gdyż to oni przesuwają ciągle termin wysyłki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Zawsze możesz zrezygnować z zakupu dokonanego za pośrednictwem internetu w ciągu 10 dni od otrzymania towaru - i to bez podania przyczyny. Zatem jeśli w ten sposób umowa została zawarta to wystarczy zatelefonować do sklepu i powiedzieć, że będzie się korzystało i tak z tego ustawowego uprawnienia i łatwiej dla wszystkich (mniej kłopotów) będzie gdy w ogóle rozwiąże się umowę już teraz a sklep zwróci pieniążki. Jeśli się on na to nie zgodzi pozostaje przyjąć towar a następnie wypełnić odpowiednie oświadczenie (jeśli sklep go nie dołączy to termin przesówa się bodajże do trzech miesięcy) i odesłać im paczkę z powrotem - tu jedynie straci się 2x koszty przesyłki oraz czas bo sklep może zwlekać (utrudniać sprawę) ze zwrotem kwoty zapłaconej.

Można ew. poradzić się w tej kwestii (za darmo) Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta w starostwie na terenie powiatu, w którym się mieszka (znaczy: w którym mieszka klient - kupujący).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Igor, ale chodzi o to, że towar miał być wysłany bodajże 2 dni temu i ciągle jest przesuwany ten termin. W dodatku sklep zażądał dopłaty 50 zł za to, że paczka będzie z piątku na sobotę co jest chore według mnie, bo to klient może chcieć taką opcję, a nie sklep narzuca to klientowi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
[quote name='HQ19' timestamp='1355433411' post='1642693'] Jak podają datę to niech się z niej wywiążą [/quote]
Owszem racja - lecz w jaki sposób ich przymusisz do wydania towaru w tym terminie? Zawsze mogą napisać, że problemy z terminową wysyłką związane są z brakiem dostępności towaru w hurtowni czy u producenta... Jak im udowodnisz, że jest inaczej?

BTW- zawsze można zmienić sklep na inny, mało ich jest w PL? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na innych stronach
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.