HQ19

Rezygnacja z zakupionego towaru

11 postów w tym temacie

Wiecie czy mogę zrezygnować z zakupionego towaru, jeśli termin wysyłki jest przesuwany już kolejny raz? Znajomy dokonał zakupu komputera w morele.net, i już drugi raz przesuwają termin wysyłki i w dodatku zażądali dopłaty 50 zł za dostarczenie przesyłki z piątku na sobotę. Uważam, że jest to niepoważne ze strony sklepu, gdyż to oni przesuwają ciągle termin wysyłki.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Zawsze możesz zrezygnować z zakupu dokonanego za pośrednictwem internetu w ciągu 10 dni od otrzymania towaru - i to bez podania przyczyny. Zatem jeśli w ten sposób umowa została zawarta to wystarczy zatelefonować do sklepu i powiedzieć, że będzie się korzystało i tak z tego ustawowego uprawnienia i łatwiej dla wszystkich (mniej kłopotów) będzie gdy w ogóle rozwiąże się umowę już teraz a sklep zwróci pieniążki. Jeśli się on na to nie zgodzi pozostaje przyjąć towar a następnie wypełnić odpowiednie oświadczenie (jeśli sklep go nie dołączy to termin przesówa się bodajże do trzech miesięcy) i odesłać im paczkę z powrotem - tu jedynie straci się 2x koszty przesyłki oraz czas bo sklep może zwlekać (utrudniać sprawę) ze zwrotem kwoty zapłaconej.

Można ew. poradzić się w tej kwestii (za darmo) Powiatowego Rzecznika Praw Konsumenta w starostwie na terenie powiatu, w którym się mieszka (znaczy: w którym mieszka klient - kupujący).

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Igor, ale chodzi o to, że towar miał być wysłany bodajże 2 dni temu i ciągle jest przesuwany ten termin. W dodatku sklep zażądał dopłaty 50 zł za to, że paczka będzie z piątku na sobotę co jest chore według mnie, bo to klient może chcieć taką opcję, a nie sklep narzuca to klientowi.

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Bo komputer jest mu potrzebny do niedzieli i nie będzie czekał na kolejne zmiany terminów. Jak podają datę to niech się z niej wywiążą

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
[quote name='HQ19' timestamp='1355433411' post='1642693'] Jak podają datę to niech się z niej wywiążą [/quote]
Owszem racja - lecz w jaki sposób ich przymusisz do wydania towaru w tym terminie? Zawsze mogą napisać, że problemy z terminową wysyłką związane są z brakiem dostępności towaru w hurtowni czy u producenta... Jak im udowodnisz, że jest inaczej?

BTW- zawsze można zmienić sklep na inny, mało ich jest w PL? ;)

Udostępnij tego posta


Odnośnik do posta
Udostępnij na stronach
Gość
Ten temat jest zamknięty i nie można dodawać odpowiedzi.

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.