x-kom hosting

Podkręcanie Intel Core 2 Quad Q8200,

Vasq
utworzono
utworzono

Zacznę od tego, że jestem totalnie zielony w tych sprawach i potrzebuje pomocy :)
Ogólnie planuje zakup nowej karty graficznej (GF GTX 460 768 mb)lecz muszę przedtem podkręcić procka przynajmniej do 2.8GHz.
Aktualny sprzęt:
Typ procesora QuadCore Intel Core 2 Quad Q8200, 2333 MHz (7 x 333)
Nazwa płyty głównej Gigabyte GA-EP43-DS3 (4 PCI, 1 PCI-E x1, 2 PCI-E x16, 4 DDR2 DIMM, Audio, Gigabit LAN, IEEE-1394)
Pamięć: 4GB RAM
Zasilacz: Antec BP550
Karta graficzna: nVIDIA GeForce 9800 GT

Myślę, że to wszystkie potrzebne dane. :P
No więc w BIOSie mam CPU frequency (czy jakoś tak) z wartością 333. Ktoś mi powiedział że mam podkręcać o 10, sprawdzając temperaturę i stabilność procka i tak w kółko.
Wiem że muszę dobić do 400 aby mieć te 2.8GHz.
No i jedno zasadnicze pytanie... Czy właśnie tak mam zrobić? Nic się nie sfajczy ani nic? Nie chciałbym czegoś popsuć.

Magellan
komentarz
komentarz

http://www.purepc.pl/podkrecanie/poradnik_podkrecanie_procesorow?page=0,5 Nic nie sfajczysz, jak będziesz postępował zgodnie z poradnikiem. Pobierz sobie OCCT do testowania procka.

Vasq
komentarz
komentarz

Wszystko wiem tylko z tym napięciem troszkę nie ogarniam. Możesz mi to wytłumaczyć?

Magellan
komentarz
komentarz

Tzn. o co ci chodzi? Napięcie podnosisz, jak procek robi się niestabilny, albo jak chcesz kręcić RAM.

djmakus
komentarz
komentarz

[quote]Ktoś mi powiedział że mam podkręcać o 10, [/quote]
o tyle to się podkręca jak procesor jest już na granicy swojej podkręcalności

na dzień dobry zaserwuj mu co najmniej te FSB 366. Jak będzie stabilny to następnie ustaw FSB na 400.
co prawda Q8200 to niezbyt udana sztuka ale do tych 3,5GHz powinien się podkręcić na lepszym chłodzeniu - a to jest minimum dla tego GTXa którego planujesz kupić

Vasq
komentarz
komentarz

[quote name='Magellan' timestamp='1292274227' post='1141683']