Sign in to follow this  
Followers 0
taj

jak sie formatuje windows

41 posts in this topic

Jak sie formatuje system windows XP (mam plytke z wndowsem xp ) ale nie wiem od czego zaczac , nigdy tego nie robilem :E Czy ktos mi pomoze ;p ?

ps; pisze teraz z laptopa <_< wiec nie sugerujcie sie ze moj os to vista Edited by taj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Takich tematów i pytań było już tysiące.
Zobacz chociażby ten poradnik: [url="http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=44815"]http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=44815[/url]
A jak czegoś nie zrozumiesz to wtedy pytaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='antos' post='825330' date='wto, 28 lip 2009 - 09:16']Takich tematów i pytań było już tysiące.
Zobacz chociażby ten poradnik: [url="http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=44815"]http://www.forumpc.pl/index.php?showtopic=44815[/url]
A jak czegoś nie zrozumiesz to wtedy pytaj.[/quote]

ustawilem w biosie boot 1 cd dvd a drugi hdd i po restarcie windows laduje sie a potem jest ciemno i normalnie wlancza sie stary windows ? co robie zle


czemu nikt nie odpisuje Edited by taj

Share this post


Link to post
Share on other sites
No ale co się ładuje? Jak się ładuje?
Rozumiem, że ustawiłeś te first boot device na CDROM, następnie wkładasz do tego napędu bootowalną płytkę z Windowsem XP. Restartujesz kompa, i włącza się instalacja czy normalny Windows?

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='antos' post='825343' date='wto, 28 lip 2009 - 09:43']No ale co się ładuje? Jak się ładuje?
Rozumiem, że ustawiłeś te first boot device na CDROM, następnie wkładasz do tego napędu bootowalną płytkę z Windowsem XP. Restartujesz kompa, i włącza się instalacja czy normalny Windows?[/quote]

dokladnie to zrobilem tak : F2--->zakladka boot---->1st boot device i ustawilem tam [CD/DVD:SM-TSSTcorp] exit save restart kompa i windows sie normalnie wlaczyl ale ten stary tzn ten co byl poprzednio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Brakuje mi tam punktu, w którym wkładasz płytkę do napędu, ale wydaje mi się to logiczne i pewnie dlatego to pominąłeś. Wiec jest tylko jedna opcja, że ustawiłeś nie ten napęd. Jeżeli masz dwa napędy, to jako bootowalny najczęściej będzie działał tylko ten, który jest jako master. Wejdź jeszcze raz do Bios i upewnij się, że na 300% to jest dobrze ustawione.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='antos' post='825356' date='wto, 28 lip 2009 - 09:58']Brakuje mi tam punktu, w którym wkładasz płytkę do napędu, ale wydaje mi się to logiczne i pewnie dlatego to pominąłeś. Wiec jest tylko jedna opcja, że ustawiłeś nie ten napęd. Jeżeli masz dwa napędy, to jako bootowalny najczęściej będzie działał tylko ten, który jest jako master. Wejdź jeszcze raz do Bios i upewnij się, że na 300% to jest dobrze ustawione.[/quote]


ja mam naped dvd ale jeden,no plytka wlozona jest Edited by taj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jeżeli masz ustawione bootowanie na dvd to wkładasz płytę, restart. Wyskakuje komunikat aby wcisnąć dowolny klawisz i rozpoczyna się instalacja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='tomek_g' post='825364' date='wto, 28 lip 2009 - 10:08']Jeżeli masz ustawione bootowanie na dvd to wkładasz płytę, restart. Wyskakuje komunikat aby wcisnąć dowolny klawisz i rozpoczyna się instalacja.[/quote]

ok , mam ale teraz wyskoczylo mi jakies '' norton ghost 2003 '' license agreement warning mam do wyboru ''OK'' Cancel lub Continue without marking drivers
co dac ? Edited by taj

Share this post


Link to post
Share on other sites
To jest wszystko jedno, bo i tak dysk zostanie sformatowany i wtedy nortona już nie będzie, więc daj tak, żeby się tylko przesunęło dalej z tą instalacją. Najpewniej to będzie Continue without....

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='antos' post='825376' date='wto, 28 lip 2009 - 10:21']To jest wszystko jedno, bo i tak dysk zostanie sformatowany i wtedy nortona już nie będzie, więc daj tak, żeby się tylko przesunęło dalej z tą instalacją. Najpewniej to będzie Continue without....[/quote]


dalem without wyskoczylo takie cos : ''symantec'' i mam do wyboru local > disk , partition,check option i quit co wybrac ? jak daje quit to wychodzi z powrotem Edited by taj

Share this post


Link to post
Share on other sites
A mi się wydaje,że ta płytka jest porysowana,albo nie można z niej zabotować(są takie).Pozycz inną od kolegi i sprawdź.To nic złego.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='antos' post='825392' date='wto, 28 lip 2009 - 10:47']Aha, czyli wyskoczyły opcje do skanowania dysków. Więc spróbuj następnym razem z OK, albo Cancel .[/quote]


jak dam ok lub cancel to dzieje sie to samo,co zrobic ??? :o :o

[quote name='wieza71' post='825398' date='wto, 28 lip 2009 - 10:52']A mi się wydaje,że ta płytka jest porysowana,albo nie można z niej zabotować(są takie).Pozycz inną od kolegi i sprawdź.To nic złego.[/quote]

na plytce nie zadnych rys ,windows byl juz z niej przegrywany ...ale nie przeze mnie

antos podasz swoje GG ? Edited by taj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Spróbuj z poziomu Windowsa odinstalować cały pakiet Norton, a jak nie pomoże, albo nie da się uruchomić Windowsa to sobie skombinuj Partition Quest Magic w formie bootowalnej płytki lub pendriva i spod niego sformatuj.
Nie rozumiem tylko jednej rzeczy. Zazwyczaj jest tak: Wkładasz płytkę do napędu>Restart>podczas odpalania powinien wyskoczyć komunikat "any key to boot from CD", albo coś o podobnym znaczeniu>wtedy uruchamia się już instalator Windows I po koleji wyskakują takie okienka jak są w tamtym poradniku i żaden inny system czy program nie ma już nic do gadania. Więc w którym momencie Ci się to normalnie wyświetla

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='antos' post='825427' date='wto, 28 lip 2009 - 11:19']Spróbuj z poziomu Windowsa odinstalować cały pakiet Norton, a jak nie pomoże, albo nie da się uruchomić Windowsa to sobie skombinuj Partition Quest Magic w formie bootowalnej płytki lub pendriva i spod niego sformatuj.
Nie rozumiem tylko jednej rzeczy. Zazwyczaj jest tak: Wkładasz płytkę do napędu>Restart>podczas odpalania powinien wyskoczyć komunikat "any key to boot from CD", albo coś o podobnym znaczeniu>wtedy uruchamia się już instalator Windows I po koleji wyskakują takie okienka jak są w tamtym poradniku i żaden inny system czy program nie ma już nic do gadania. Więc w którym momencie Ci się to normalnie wyświetla[/quote]

po tym jak klikam ''press any key to boot from cd or dvd '' dodam jeszcze ze na kompie zainstalowany jest avira antivir Edited by taj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dobra to jeszcze inaczej.
Jak Ci się chce to możesz ściągnąć program Gparted i nagrać go na płytkę jako bootujący. Albo można jeszcze Partition Quest Magic lub inne programy.
A najprościej to mi się wydaje, że by było włączyć instalacje Windowsa, tam gdzie masz do wyboru napraw, albo instaluj dasz napraw. Powinien włączyć Ci się wiersz polecenia i wtedy byś wpisał format C: ale tu jest problem, że ta instalka sie po prostu nie włącza, więc jedyne co można zrobić to z tych programów skorzystać. Przynajmniej tak mi się wydaje, bo ja już innych pomysłów nie mam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='antos' post='825448' date='wto, 28 lip 2009 - 11:36']Dobra to jeszcze inaczej.
Jak Ci się chce to możesz ściągnąć program Gparted i nagrać go na płytkę jako bootujący. Albo można jeszcze Partition Quest Magic lub inne programy.
A najprościej to mi się wydaje, że by było włączyć instalacje Windowsa, tam gdzie masz do wyboru napraw, albo instaluj dasz napraw. Powinien włączyć Ci się wiersz polecenia i wtedy byś wpisał format C: ale tu jest problem, że ta instalka sie po prostu nie włącza, więc jedyne co można zrobić to z tych programów skorzystać. Przynajmniej tak mi się wydaje, bo ja już innych pomysłów nie mam.[/quote]


nazwa tej plyty (weszlem w moj komputer ,plyta caly czas w srodku) to ghost_001(H:)

a jakby tak sciagnac nowego xp z netu i nagrac na plytke i rozpaczac wszystko od nowa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Nie weszłem tylko wszedłem.
2. Z internetu nie można pobierać płatnych systemów
3. Idź do kogoś niech ktoś ci to zrobi bo sam nie dasz rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites
moglby mi ktos podac swoje gg ?


czyli niewiecie jak ominac te skanowanie ?

3 - nie mam do kogo isc

pomylilem chyba fora bo wy tu w temacie za bardzo nie jestescie

[quote name='tomek_g' post='825467' date='wto, 28 lip 2009 - 11:48']1. Nie weszłem tylko wszedłem.
2. Z internetu nie można pobierać płatnych systemów
3. Idź do kogoś niech ktoś ci to zrobi bo sam nie dasz rady.[/quote]

to tak jakbys komus odpowiedzial na pytanie zlozcie zestaw za 4tys-idz do kogos kto sie zna to ci zlozy Edited by taj

Share this post


Link to post
Share on other sites
Masz nie tą płytkę w napędzie. Windows XP Ma całkiem inną etykietę. Teraz wszystko rozumiem, musiałeś pomylić płytki, albo coś. Ściąganie systemów operacyjnych z internetu jest nielegalne, chyba, że masz wszystkie naklejki i kiedyś za niego zapłaciłeś to można przymknąć oko jeżeli nie masz nośnika, ale pod warunkiem, że będzie to ta sama wersja. Jeżeli jednak masz całkowicie pirackiego Windowsa to niestety, ale na tym forum się tego nie uznaje i temat pójdzie do kosza. A ty Tomku wyluzuj, instalacja Windowsa jest raczej prostą czynnością i sobie z nią można samemu poradzić.

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='antos' post='825490' date='wto, 28 lip 2009 - 12:19']Masz nie tą płytkę w napędzie. Windows XP Ma całkiem inną etykietę. Teraz wszystko rozumiem, musiałeś pomylić płytki, albo coś. Ściąganie systemów operacyjnych z internetu jest nielegalne, chyba, że masz wszystkie naklejki i kiedyś za niego zapłaciłeś to można przymknąć oko jeżeli nie masz nośnika, ale pod warunkiem, że będzie to ta sama wersja. Jeżeli jednak masz całkowicie pirackiego Windowsa to niestety, ale na tym forum się tego nie uznaje i temat pójdzie do kosza. A ty Tomku wyluzuj, instalacja Windowsa jest raczej prostą czynnością i sobie z nią można samemu poradzić.[/quote]

na opakowaniu tej plyty pisze ''Restore DVD kopia zapasowa systemu'' moja siostra dostala ja jak kupowala kompa ,koles powiedzial jej ze to bardzo wazna plytka i ze tam jest cala kopia systemu.Wie ktos co to za program ? Edited by taj

Share this post


Link to post
Share on other sites
To jest płytka RESTORE dostarczana zazwyczaj do laptopów. Czasami też do stacjonarnych jeżeli sprzedawca nie dodaje dysku z systemem. Najłatwiej będzie kupić dany system operacyjny jako czystą wersję. Ponieważ płytka RESTORE nie koniecznie musi pasować z komputera do komputera. I w dodatku jest piractwem. Edited by antos

Share this post


Link to post
Share on other sites
normalnie się poplakałem jak czytam cały temat , w 9 poście już wiadomo że ma obraz partycji zrobiony w ghoscie :hahaha:
odinstaluj nortona , avira , srira , masakra panowie ;]

[quote name='taj' date='wto, 28 lip 2009 - 12:27']moja siostra dostala ja jak kupowala kompa[/quote]do którego ? tego zo formatujesz czy innego ? jak innego to zapomnij o zainstalowaniu systemu

Share this post


Link to post
Share on other sites
[quote name='dar55' post='825683' date='wto, 28 lip 2009 - 15:58']normalnie się poplakałem jak czytam cały temat , w 9 poście już wiadomo że ma obraz partycji zrobiony w ghoscie :hahaha:
odinstaluj nortona , avira , srira , masakra panowie ;]

do którego ? tego zo formatujesz czy innego ? jak innego to zapomnij o zainstalowaniu systemu[/quote]

tego co formatuje

EDIT: To powie mi ktoś jak mam to zrobić :blink: ? Edited by taj

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0