FrogsterPL

Ekspert
  • Zawartość

    7604
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

  • Wygrane w rankingu

    3

FrogsterPL wygrał w dniu 13 Styczeń

FrogsterPL posiada najczęściej lubianą zawartość!

O FrogsterPL

  • Urodziny 26.09.1989

Kontakt

  • Strona WWW
    http://www.v8-sc.com

Informacje o profilu

  • Miejscowość
    Kędzierzyn-Koźle
  • Zainteresowania
    motoryzacja, sprzęt komputerowy

Ostatnie wizyty

8757 wyświetleń profilu
  1. Polecam jeszcze pomyśleć nad tym 8.1, bo wymagań nie ma większych a też działa - jak wynika z moich doświadczeń - naprawdę nieźle i stabilnie, obsługuje też niemal wszystkie te programy co 7. Ale to oczywiście wedle uznania.
  2. Jeśli komputer nie będzie służyć do gier, wystarczy obojętnie jaka karta graficzna z wyjściem HDMI. Co do formatu microATX - poza tym, że takie płyty główne są mniejsze niż ATX (/fullATX), to jednak podstawowe złącza mają takie same, w tym złącze PCI-Express 16x służące do podłączenia karty graficznej. Teoretycznie więc absolutnie możliwe jest wpakowanie do takiej płyty głównej karty graficznej takiej jak ta: Być może należałoby więc zajrzeć na posiadaną przez Ciebie obudowę, a dokładniej na następujące parametry: - jakiej długości kartę można tam zamontować, - czy karta może mieć "podwójny" śledź, - czy karta może mieć śledź standardowej długości, - czy płytka drukowana może być standardowej wysokości. Przykładowo, tutaj mamy kartę z: pojedynczym śledziem standardowej długości i płytką drukowaną o standardowej wysokości. http://allegro.pl/nvidia-geforce-8400-gs-128mb-pcie-gwarancja-sklep-i6660914031.html Tutaj jedyną różnicą jest niska płytka drukowana: http://allegro.pl/karta-graficzna-nvidia-geforce-8400gs-256mb-pci-e-i6663764287.html Oczywiście, powyżej to tylko przykłady - jeśli komputer nie będzie służył do grania, warto pomyśleć nad kartą z chłodzeniem pasywnym (sam radiator, bez wentylatora), żeby pecet nie stał się głośniejszy po modernizacji. Tyle tylko, że bardziej rozbudowane radiatory też mogą czasem rzutować na możliwość montażu danej karty w danej obudowie. Jako że się wyżej rozpisałem to już to zostawię ale Youki ma słuszność, adapter może wystarczyć. Ale ten podany przez Ciebie to adapter USB 3.0-HDMI, a my potrzebujemy DVI-HDMI. Wydaje mi się, że coś takiego byłoby OK, ale niech @Youki potwierdzi. http://allegro.pl/przejsciowka-adapter-wtyk-dvi-i-hdmi-akyga-pc-tv-i6230995765.html
  3. Chłodzenie montowane w obudowach BeQuiet jest naprawdę dobre - ciche i wydajne - tyle że drogie (gdyby je kupować "solo"). Te same uwagi będą dotyczyły obudów tej marki - ładne, ciche i wystarczające do podkręcania komputera, ale dobrego stosunku ceny do jakości to niestety przypisać im nie można. Musiałbyś więc ocenić, ile jesteś w stanie dopłacić, by mieć obudowę tylko ze względu na jej stylistykę. i5-6500T niestety nie ma odblokowanego mnożnika, musiałbyś kupić 6600K. T to wersja o obniżonym współczynniku TDP (czyli mówiąc po ludzku: żre mniej prądu i mniej się nagrzewa). Zajrzyj sobie też do tego tematu, w szczególności na posty UnnamedPlayera: Budżet podobny jak u Ciebie, tyle że zestaw ze zwykłym procesorem, nie "K". Obudowę oczywiście można by dobrać inną - wentylatory w obudowie i tak zawsze można wymienić na cichsze. Chyba że naprawdę zależy Ci na super-cichym sprzęcie, wtedy trzeba by budżet przesunąć w tę stronę, kosztem wydajności (np. wziąć nieco wolniejszy procesor i kartę graficzną, ale dobrać za to jak najcichsze wentylatory i zasilacz).
  4. 7 jest bardzo fajnym systemem, ale trzeba mieć na uwadze, że już niedługo może być coraz ciężej o nowe wersje oprogramowania do niego. 10 osobiście nie lubię (wiem, że jest grupa osób bardzo zadowolonych z tego systemu i wierzę im, ale sam nie mam dobrych doświadczeń z "Dziesiątką" - szczególnie upierdliwa potrafi być przy starszych grach i programach oraz przy sterownikach sprzętowych), no ale to jednak najświeższy możliwy system operacyjny, co jest niepodważalną zaletą. Innymi słowy - nawet jeśli teraz W10 nie jest systemem idealnym, to na pewno przez dłuższy czas cośtam jeszcze poprawią. 7 i 8/8.1 już się pod względem "jakości działania" raczej nie zmienią. Mógłbyś jednak też pomyśleć nad Windowsem 8.1 - w charakterze rozwiązania kompromisowego. Oczywiście, 8.1 ma te cholerne kafelki (nie cierpię ich :P), ale można doinstalować sobie programik o nazwie Classic Shell, dzięki któremu wiele elementów (w tym najważniejszy - Menu Start) obsługiwać można tak jak w Windowsie 7 czy nawet XP.
  5. Bo są. Żeby procesor miał mieć 15 stopni, to w pokoju musiałbyś chyba mieć koło 0 stopni, albo i temperaturę na minusie. I do tego otwartą obudowę peceta, żeby sobie nie robił w środku "strefy ciepła". A w BIOSie jaką temperaturę pokazuje?
  6. Jeśli karta którą dysponujesz to faktycznie GeForce 8600 GT, to moim zdaniem 8 GB RAMu w tym kompie nie ma sensu. Ja na sporo mocniejszej konfiguracji do niedawna (czyli przez jakieś... 5-6 lat?) miałem 4 GB i jako tako starczało, Twój komputer w mojej opinii nie będzie w stanie sensownie wykorzystać 8 GB. Oczywiście, jeśli jakimś cudem trafi się coś super taniego, to można wziąć, ale nie ma się co na to nakręcać. Co innego, jeśli tego E8400 zamierzałbyś kiedyś wymienić na Quada, a do tego wymienić kartę na nieco szybszą - wtedy może nadal 8 GB byłoby nadmiarem, ale można by np. pomyśleć o 6. Na Twoim miejscu na razie kupiłbym 4 i obserwowałbym, czy systemowi to wystarcza. Pamiętaj też, że żeby wykorzystać więcej niż 4 GB RAMu, musisz mieć system 64-bitowy - wersje 32-bitowe obsługują z grubsza tylko niecałe 3,5 GB RAMu, więc mógłbyś włożyć np. w sumie 16 GB, a i tak Windows by ich "nie zobaczył" (oczywiście wszystko by działało, tylko że nadmiar RAMu by się "marnował", byłby nieużywany).
  7. Zerknij jeszcze na program HW Monitor (http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html), a jeśli będzie pokazywać podobne wartości, to jeszcze na SpeedFan (http://www.almico.com/speedfan452.exe).
  8. Do podkręcania nie potrzeba chłodzenia wodnego - dobre chłodzenie powietrzne i dobra pasta termoprzewodząca pozwalają podkręcać procesory i5 do bardzo fajnych wartości. Modele z serii "K" podkręcać jest poza tym całkiem łatwo - przeczytasz dwa poradniki w internecie i będziesz gotów by się tym zająć. Nie twierdzę, że GA-H110N to jakaś wybitnie fajna płyta, ale argument, że "jest za tania i może nie wyrabiać" jest dość głupawy. Tyle tylko, że tak jak pisałem, do podkręcania płyta z chipsetem H110 się nie nada.
  9. Wygląda jakby się coś skaszaniło w czujniku. Jakim programem to sprawdzasz?
  10. Trochę nie w temacie, ale mam nadzieję, że masz na uwadze, jakie są opinie na temat No Man's Sky? Żebyś potem nie wyłożył grubej kasy na grę, która miałaby Ci się nie podobać Co do zasilacza - BeQuiet ma kilka różnych serii zasilaczy, np. tanie PurePower, aż do najdroższych DarkPower. Te pierwsze mają takie sobie parametry elektryczne na tle konkurencji podobnej cenowo, ale większość BeQuietów - łącznie z tymi Pure Power - jest naprawdę cichych. Inne marki jednak też potrafią być ciche, więc myślę, że koledzy podpowiedzą Ci coś innego. Chyba że cisza nie jest priorytetem? Obudowa - nie wiem, co "jedni mówią", bo nie dokończyłeś zdania ale istotnie, obudowa jest ważniejsza niż może się wydawać. Im lepsza obudowa, tym jest lepiej spasowana (mniejsze ryzyko, że coś będzie drżeć i brzęczeć), ma lepsze materiały, jest lepiej pomyślana (np. beznarzędziowy montaż dysków i napędów)... W mojej opinii warto zwracać uwagę przede wszystkim na: umiejscowienie zasilacza w obudowie (w lepszych obudowach często zasilacz montuje się na dole, nie na górze), możliwości montażu dodatkowych wentylatorów (ewentualnie także to, ile wentylatorów jest w standardzie) oraz - oczywiście - producenta. W przypadku komputera za 3500 złotych omijamy jakieś IBoxy, Tracery i tak dalej. CoolerMaster, Zalman, Aerocool itp. to takie sensowne minimum, ale ponownie - koledzy podpowiedzą coś konkretnego. Płyta główna - tutaj jest trochę więcej istotnych kwestii. Pierwszą jest oczywiście Socket, czyli gniazdo procesora. Jeśli to się zgadza, to patrzymy na inne cechy, np. typ chipsetu (układu sterującego), rodzaj zastosowanych kondensatorów, rozłożenie elementów na płycie głównej (nie każda jest tak samo logicznie przemyślana), ilość złącz PCI-Express i starych PCI (jeśli takich potrzebujemy), czy ma możliwość podpięcia USB 3.0 z przedniego panelu obudowy, jak rozbudowana jest sekcja zasilania procesora i tak dalej... Generalnie, jeśli procesora nie zamierzasz podkręcać (chyba że zamierzasz?), to można się trzymać tańszych modeli, np. na chipsetach Intel H110. Jeśli chciałbyś procesor podkręcić, to po pierwsze, musiałbyś dopłacić do wersji z oznaczeniem "K" (np. i5-6600K), a po drugie, do płyty z odpowiednim chipsetem (np. Intel Z170/Z270).
  11. Hehe no to dobrze że działa Jak będziesz już na etapie wyboru nowego zasilacza (tylko nie zwlekaj z tym za długo), zajrzyj znowu do nas.
  12. Wydaje mi się, że opisane przez Ciebie symptomy mogą (choć nie muszą) wskazywać na zasilacz. Ale szczególnie mocniejszy zapach "kabli" i słyszalne "zgrzyty" nie wróżą dobrze dla zasilacza.
  13. Oj, tutaj już nie jestem w stanie pomóc, "nie moja działka". Mogę tylko powiedzieć, że sam korzystałem z trzech różnych kart sieciowych WiFi na USB (Pentagram, D-Link i ostatnio TP-Link, o taka: http://allegro.pl/tp-link-tl-wn725n-karta-mini-wi-fi-usb-150mbps-gw-i4897895260.html) i z żadną nie miałem problemów. Ale dobrze by było, gdybyś założył wątek w innym dziale, a konkretnie tutaj: http://www.forumpc.pl/forum/82-sprzęt-sieciowy/.
  14. W takim razie być może ta aukcja Cię zainteresuje: http://allegro.pl/samsung-4gb-2x2-ddr2-800mhz-pc2-6400-intel-i-amd-i6679455941.html Generalnie wszystkie oferowane przez nich marki są OK. Możesz np. napisać przy zamawianiu, że preferowałbyś Kingstona, a jeśli by już nie było, to jako markę dodatkową wybierasz Cruciala, ale to wedle własnego uznania. 3 miesiące gwarancji, 14 dni na zwrot.